Beste aprilmaand ooit voor Discovery Networks Benelux
04-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4569 | Tags:

In april behaalde de zendergroep een totaal marktaandeel van 6,2% in de doelgroep 20-49 jaar, een groei van 11% ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Mede dankzij de grote hoeveelheid opvallende premières weten de drie zenders de kijkers te bereiken en aan zich te binden. Deze resultaten laten zien dat Discovery Networks een sterke zendergroep is met continue groei.

 

Discovery Channel

Discovery Channel heeft in de maand april met 4,2% het hoogste marktaandeel ooit in de doelgroep Man 20-49 behaald. De mannenzender is hiermee de 8e zender in deze doelgroep. De maandag is de best scorende avond, met Moonshiners, Gold Rush en Gold Fever (dat deze week zijn première beleefde) als best bekeken series van de zender met een gemiddeld marktaandeel van 4,1%[1].

 

TLC

De vrouwenzender TLC sluit de maand april eveneens af met recordcijfers. Met een gemiddeld marktaandeel van 4,1% in de doelgroep Vrouw 20-49 groeit de zender 17% ten opzichte van april 2013. TLC is hiermee de 7e zender in deze doelgroep. De vrouwenzender behaalde ook een record in aantal kijkers (6+) voor één van haar programma’s: op zaterdag 19 april had: “Extreme Couponing All Stars” een gemiddeld aantal kijkers van 158.000[2] en een marktaandeel van maar liefst 13%.

 

ID

Het derde vlaggenschip, de crime-zender ID is niet meer weg te denken uit het Nederlandse zenderlandschap. In april behaalde de zender een marktaandeel van 1,6% in de doelgroep Vrouw 20-49, een groei van 61% ten opzichte van vorig jaar. ID weet als geen andere zender haar kijkers aan zich te binden: de gemiddelde kijktijd (onder de kijkers van ID) bedroeg in april 96 minuten per dag, de hoogste kijktijd van alle zenders in Nederland in de doelgroep Vrouw 20-49.

 

Bron: SKO, april 2014, tijdvak 02:00-26:00 uur

 

www.discoverynetworks.nl

www.discovery.com

 

 

Banner