Bladen in Den Bosch tijdens Nationale Uitgeefdag 26 november
28-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4073 | Tags:

Traditiegetrouw wijkt Bladen in de Balie één keer per jaar uit naar de Nationale Uitgeefdag. Dit jaar is dat op 26 november van 15.15 uur tot 16.10 uur in Congrescentrum 1931 in Den Bosch. Het thema is Het nieuwe uitgeven. Een uitnodiging met het programma volgt op korte termijn. Leden van de Groep Publiekstijdschriften (GPT) kunnen deze sessie uiteraard kosteloos bijwonen. Voor het bijwonen van de gehele Uitgeefdag profiteren de GPT-leden van een speciaal tarief  van € 109,- (i.p.v. € 189,-). Vul bij uw inschrijving actiecode GPT in en de korting wordt doorberekend.

 

Tijdens de Mediafacts Nationale Uitgeefdag is de centrale vraag hoe  uitgeefbedrijven binnen alle disciplines succesvol kunnen inspelen op de veranderende eisen die het internettijdperk aan publishing stelt. Thema’s als social, mobile en big data en aan vakgebieden als redactie, sales, marketing en overall publishing management komen hierbij aan bod. Er zijn ruim dertig sessies (interviews, presentaties, workshops etc.)

 

De combinatie van een accelererende digitalisering, verminderde koopkracht en fundamenteel veranderend adverteerdersgedrag heeft de uitgeefsector op zijn kop gezet. Veel uitgeverijen zoeken naarstig naar nieuwe bronnen van omzet, daar waar traditionele inkomstenstromen slinken. Welke businessmodellen zijn kansrijk? Hoe kunt u uw publiek gerichter bedienen? Welke bewezen praktijkcases kunnen u op goede ideeën brengen? En met welke tools kunt u tevens de kosten van publishing beperken? Dergelijke vragen worden visionair én praktijkgericht beantwoord tijdens de tiende Mediafacts Nationale Uitgeefdag, in Congrescentrum 1931 in Den Bosch.

 

Een greep uit het programma van de Nationale Uitgeefdag op dinsdag 26 november in Den Bosch:

Boris Veldhuijzen van Zanten, serial internet entrepreneur – Wat uitgevers verkeerd doen

Richard van Hooijdonk, CEO SocialSensr – Masterclass The Next Step in Social

Philippe Remarque, hoofdredacteur de Volkskrant – bekendmaking van de nieuwe digitale strategie, inclusief het nieuwe onderdeel Volkskrant Plus

Hong-May Cheng, partner Simon-Kucher & Partners – Power Pricing in Publishing

William Rice, director Business Development Atos – Wat doet mobiele media met mensen? En wat betekent dit voor mobiel uitgeven?

Joris van Heukelom & Lassi Kurkijärvi, Makerstreet & Sanoma – Hoe corporates kunnen innoveren als startups

Rob van Bracht, creative director Triggertales – Sensation: inspiratie uit een sensationele tablet app

Sander Stallinga & Toon van Driel, uitgever NU.nl resp. cartoonist van o.a. FC Knudde en Stamgasten – Stallinga interviewt Van Driel over hoe hij sociale media  inzet om zijn cartoons over het voetlicht te brengen. Langzaam maar zeker ontstaat er voor Van Driel een verdienmodel op internet.

 

Een overzicht met alle sprekers vindt u op de website van de Nationale Uitgeefdag.

 

www.nuv.nl

www.tijdschriften.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie