Bol.com viert heropening kinderboekenwinkel met groot kinderboekenfeest
26-09-2013 09:17:44 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4359 | Tags:

 

De kinderboekenwinkel van bol.com is vernieuwd. Vanaf vandaag vinden kinderen – en hun (groot)ouders – er niet meer één grote verzameling aan kinderboeken, maar vijf overzichtelijke winkels voor vijf verschillende leeftijdscategorieën. Bol.com wil klanten op deze manier meer inspireren en beter adviseren bij het vinden van het meest passende kinderboek. Om de winkelverbouwing te vieren, werd vanmiddag een groot kinderfeest gegeven met onder meer Harry Potter-workshops en een Mees Kees-quiz met schrijfster Mirjam Oldenhave en illustrator Rick de Haas. Zangeres en actrice Babette van Veen las voor uit Woezel & Pip. Ook Nijntje maakte haar opwachting.

 

Het kinderboekenfeest vond precies een week voor de start van de Kinderboekenweek plaats op het hoofdkantoor van bol.com in Utrecht. Er was plaats voor honderd kinderen (en hun ouders). Entreekaarten waren niet te koop, maar uitsluitend door ouders van leesgrage kinderen te winnen via Facebook. Op het programma stonden toverdrankjes en toverstokken maken, de toekomst voorspellen met de personages van Harry Potter, een Gouden Boekjes-theatervoorstelling van Ton Meijer, een levensgrote Nijntje om mee te knuffelen, een unieke Walk of Fame met Nijntje, workshops en een quiz met de makers van Mees Kees. Zelfs voor de allerkleinsten werd gezorgd dankzij Elly van de Linden. Zij liet op inspirerende, spelende wijze zien hoe ouders samen met hun kind (Nijntje) boekjes kunnen bekijken en lezen. De specialisten van Photoflyer zetten kinderen op de foto zodat ze een Polaroid-foto met een blijvende herinnering mee naar huis konden nemen, samen met een goedgevulde goodiebag.


Vijf kinderboekenwinkels

Bol.com heeft de kinderboekenwinkel nu opgesplitst in vijf winkels: voor kinderen van 0 tot 3 jaar, 3 tot 6 jaar, 6 tot 9 jaar, 9 tot 12 jaar en young adults. Iedere leeftijdsgroep heeft zijn eigen wensen en favorieten. In de groep van 0 tot 3 jaar blijven gevestigde namen als Jip & Janneke en Dikkie Dik mateloos populair, maar ook nieuwelingen als Bumba en Woezel & Pip hebben hun plekje veroverd. Door de nieuwe structuur is er meer ruimte om ook nieuwe, onbekende auteurs van peuter- en kleuterboeken onder de aandacht te brengen. Binnen de leeftijdsgroep van 6 tot 9 jaar zijn kruisingen tussen jeugdboeken en graphic novels zoals Leven van een Loser en De waanzinnige boomhut, mateloos populair. Young adults willen vooral veel variatie in het aanbod en realistischere boeken en verfilmde boeken prijken bovenaan de verkooplijst. In de vijf nieuwe kinderboekenwinkels krijgt de boekenwurm suggesties voor boeken die passen bij zijn of haar leeftijdsgroep en interesses.

 

Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “We zagen dat klanten vooral de populairste kinderboeken bij ons kochten, maar dat bezoekers soms moeite hadden om een minder bekende titel te vinden. Door de winkel op te splitsen en anders in te richten, is er meer ruimte ontstaan om ook verborgen pareltjes in de schijnwerpers te zetten en kinderen en volwassenen te inspireren.” Bol.com biedt meer dan 50.000 Nederlandse kinderboeken aan, variërend van knisperboekjes en prentenboeken tot langere leesverhalen.

 

Over bol.com

Bol.com is al sinds de opening in 1999 één van de populairste winkels van Nederland. Dankzij een breed assortiment, uitstekende service en winkelgemak kan bol.com rekenen op het vertrouwen van ruim 4 miljoen klanten in Nederland en België. Met een assortiment van zo’n 7 miljoen artikelen vinden al deze klanten steeds weer wat zij zoeken. Dat klanten de winkel waarderen blijkt wel uit de vele prijzen die bol.com gewonnen heeft, waaronder talrijke Thuiswinkel Awards.
 
Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in bomvolle speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, dvd’s, Blu-ray’s, games, laptops, software, pc-accessoires, elektronica, mobiele telefonie, huishoudelijke artikelen, speelgoed, babyartikelen, koken & tafelen, mooi & gezond, alles voor huisdieren, tuin & klussen, woonartikelen en een fotoservice. Bol.com is onderdeel van Ahold.

 

www.bol.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie