[NewBusiness] Brand New Telly Industries werkt voor Hoya Vision Care
08-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4895 | Tags:

HOYA kondigde onlangs aan zich actiever te willen richten op het consumenten domein. Sterke communicatie inzetten als steppingstone om het gesprek tussen eindklant en de onafhankelijke opticien te faciliteren. Zo is de gedachte. Om hier invulling aan te geven is er een zoektocht gestart naar een geschikte partner om vanuit strategie naar creatief concept en uitvoering te komen.

 

Uiteindelijk zijn, in het kader van een internationale pitch, drie creatieve bureaus uitgenodigd om hun inzichten te presenteren. Dit heeft geresulteerd in kwalitatief sterke en verrassend uiteenlopende concepten. Na zorgvuldige overwegingen is er voor gekozen om samen met Brand New Telly Industries de handschoen verder op te pakken. 

 

Zo is er een nieuw gedachtegoed ontwikkeld - Hoya Never Compromise - welke de basis vormt voor alle consumenten communicatie, waarbij telkens een verbijzondering gemaakt zal gaan worden naar specifieke campagnes. De eerste nieuwe campagne zal in 2014 het daglicht zien en specifiek ontwikkeld worden voor de multifocale markt.

 

Marijn de Winter, Marketing Manager Europe at Hoya Vision Care Europe, over de samenwerking:“Omdat brillenglazen slechts één onderdeel zijn van het product dat de eindgebruiker uiteindelijk aanschaft, de bril, heeft Hoya Vision Care zich in haar communicatie van nature toegelegd op opticien en optometrist. Maar consumenten worden wijzer, nieuwsgieriger en varen niet langer blind op het advies van de specialist. Deze trend heeft ons ertoe gebracht een nieuwe koers te varen. Niet om de dialoog tussen opticien en consument over te nemen, maar om deze actief te ondersteunen dit complexe product zo helder mogelijk uit te leggen.Brand New Telly heeft dit begrepen. Naast een zeer concrete vertaling van de intrinsieke waarden van onze producten en onderhavige corporate mentaliteit, heeft het gepresenteerde pitchvoorstel bijzondere aandacht gegeven aan het belang van de opticien in het bereiken en beïnvloeden van de brildrager.”

 

www.brandnewtelly.com

www.hoya.eu

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media- en marketingcommunicatie