BrandDeli biedt prijszekerheid door af te zien van inzet marktindex
01-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5379 | Tags:

Vandaag is de inkoop van reclamezendtijd op televisie voor de maand juli van start gegaan. Voor het inkopen gelden er - buiten de door de adverteerder onderhandelde jaarprijs - nog aanvullende prijsindexen, waarvan de marktindex er een is. BrandDeli heeft de marktindex als enige speler in de markt dit jaar nog niet verhogend ingezet. Het extra inkoopvoordeel - ten opzichte van de andere drie partijen - kan voor de adverteerder hiermee oplopen tot meer dan 10 procent.

 

BrandDeli CEO Allard Ruyl: "Wij merken dat er veel focus is op de basis-inkoopprijs, waarover met een adverteerder wordt onderhandeld. Maar de daadwerkelijk te betalen prijs wordt ook voor een groot deel bepaald door aanvullende toeslagen, waarvan de marktindex er een is. Wij zien dat partijen als RTL en STER deze verhogende index inzetten, terwijl zij niet volledig zijn uitverkocht. Ook SBS zet de index flink in. Dit werkt voor de adverteerder prijsverhogend: de uiteindelijke outputprijs ligt door de extra indexen stukken hoger dan de vooraf uitonderhandelde prijs in het contract. Ondanks een van te voren afgesproken prijs ontstaat hierdoor toch onzekerheid over de prijs. Wat dat betreft, zou er meer aandacht moeten worden gegeven aan de werkelijk te betalen tarieven."

 

Over BrandDeli

BrandDeliis een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking tussen Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships.

 

www.branddeli.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie