BrandDeli tweede televisie speler onder jongvolwassenen
01-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3167 | Tags:

 

BrandDeli heeft een goede april maand gedraaid. Het kijkersprofiel van de zenders van BrandDeli is duidelijk terug te zien in de marktaandelen onder jongvolwassenen. Met 21,8% (20-34 jaar) en 27,4% (13-24 jaar) marktaandeel is april de meest succesvolle maand op deze doelgroepen sinds de start van BrandDeli. Ook op de brede doelgroep 20-49 jaar was april een succesvolle maand. Gezamenlijk realiseerden de zenders van BrandDeli een marktaandeel van 16,3%, een groei van 16% ten opzichte van april 2013.

 

De resultaten zijn tot stand gekomen door goede performance van Comedy Central, Discovery Channel, ID, MTV, National Geographic Channel en TLC. Al deze zenders hadden de beste aprilmaand ooit op de eigen kerndoelgroep.

 

Op Comedy Central werden de South Park weekendmarathon en de Graham Norton Show goed bekeken. De marathon van Apocalypse: World War 2 was een succes voor National Geographic Channel. TLC behaalde het hoogste aantal kijkers ooit voor één van haar programma’s: op zaterdag 19 april keken er gemiddeld 158.000 kijkers (6+jaar) naar Extreme Couponing All Stars.

 

BrandDeli is een mediabedrijf dat is ontstaan uit een samenwerking tussen Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships.

 

www.branddeli.nl

 

 

Banner