Bruna investeert in multichannel strategie
21-08-2013 06:34:04 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4262 | Tags:

Bruna heeft een nieuwe strategie ontwikkeld die zich volledig richt op het verder uitbouwen van de relatie met de klant en het creëren van een totaal geïntegreerde multichannel aanpak. Om de plannen uit te voeren, investeert de landelijke winkelketen aankomende jaren miljoenen euro's. Het grootste deel daarvan is bestemd voor technische infrastructuur, voor zowel de winkels als het kantoor.

 

Om de klant optimale service te kunnen verlenen, moet die niet alleen in de winkels, maar ook op alle andere platforms op Bruna kunnen rekenen. Deze multichannel-benadering vraagt veel van de bedrijfsinfrastructuur. Deze heeft een optimalisatieslag nodig om invulling aan de strategie te kunnen geven. Dit jaar nog komt er een nieuw systeem voor de automatische afhandeling van commerciële, logistieke, administratieve en financiële bedrijfsprocessen (ERP). Begin volgend jaar vervangt Bruna de totale hardware van de kassasystemen. Aansluitend wordt de software vervangen. In het tweede kwartaal van 2014 verwacht de organisatie een volledig vernieuwde website online te hebben. Met deze totaal nieuwe infrastructuur zal Bruna in staat zijn haar positie in de markten waar Bruna al actief is verder uit te bouwen en tegelijkertijd in staat zijn om nieuwe markten te betreden.

 

Multichannel is niet nieuw in retailkringen, maar volgens algemeen directeur van Bruna Peter Brouwer is de invulling bepalend voor het succes. "De tijd dat een winkel het goed deed als je die tussen 9 en 18 uur open deed is echt voorbij. Als merk moet je zorgen dat de klant je voortdurend op zijn netvlies heeft. Voor een inspirerende 24/7 ervaring zijn de fysieke winkels cruciaal. Daarnaast moet deze ervaring worden aangevuld met een digitale omgeving welke perfect aansluit bij en ook toepasbaar is in de winkel. Wij willen verrassen en inspireren en gelijktijdig meegaan met de belangrijkste ontwikkelingen op multichannel-gebied. Hoe je dat doet, maakt het verschil. Daar gaan wij uniek in worden."

 

Het koopgedrag van de klant verandert snel en wordt in zekere zin moeilijker voorspelbaar, zeker in de huidige lastige economische tijd. Bruna gelooft dat alleen een scherpe en heldere visie op de langere termijn helpt om ook de juiste stappen op de korte termijn te kunnen zetten. "Je moet een stip aan de horizon zetten, en daar naar toe gaan. De koers niet laten bepalen door de waan van de dag. Deze tijd vraagt dat je kunt schakelen op korte en op lange termijn en dat kunnen wij," licht Peter Brouwer toe.

 

www.bruna.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie