Buro Benk werkt voor Senseo
09-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4997 | Tags:

Buro Benk, gespecialiseerd in joint marketing, heeft voor Senseo een activatie campagne ontwikkeld en uitgevoerd. Sinds de introductie in 2001 heeft SENSEO koffie drinken in Nederland definitief veranderd. Er zijn inmiddels meer dan 15 miljoen SENSEO koffiezetapparaten in Nederland verkocht en er worden gemiddeld meer dan 3,5 miljoen kopjes SENSEO koffie per dag gedronken. Daarnaast is de keuze aan SENSEO koffievarianten steeds gevarieerder geworden. Er zijn op dit moment maar liefst 21 verschillende smaakbelevingen verkrijgbaar.

 

“Buro Benk heeft op een buitengewoon creatieve en effectieve manier laten zien hoe we de rijkheid van ons portfolio, in het hart van de doelgroep kunnen activeren”, aldus Jorgo Lialiangas, Brand Manager SENSEO bij D.E. Master Blenders.

 

Kies je favoriete smaak

Om achter de favoriete smaak van Nederland te komen, is een nationale oproep gedaan. Enerzijds on-pack op alle SENSEO verpakkingen en anderzijds via een samenwerking met 100%NL. Deze achterban is via een non-spot radiocampagne, het 100%NL magazine en het online platform opgeroepen hun favoriete smaak kenbaar te maken. De favoriete smaak en SENSEO koploper van Nederland is: Original – Dark Roast (16,7%), gevolgd door Original – Regular (11,9%) en Original – Extra Dark (11,6%).

 

De kracht van samenwerken

Bastiaan Krips, oprichter en joint marketing director Buro Benk: “Wij geloven in de kracht van samenwerken en hebben ons verplaatst in de SENSEO kopersgroep. Om in een korte tijd een groot en kwalitatief bereik te realiseren, hebben we de krachten gebundeld met 100%NL. Een laagdrempelig actiemechanisme heeft tot een hoge conversie geleid.”

 

Over Buro Benk

Buro Benk is joint marketing. En joint marketing is een manier van denken. Buro Benk gelooft in de kracht van samenwerken en legt verbanden en brengt partijen bij elkaar. We onderscheiden 3 vormen van joint marketing: Actie, Activatie en Strategie. Buro Benk is gevestigd aan de Oudegracht in Utrecht en werkt onder andere voor John West, Iglo, Offley Port (Bacardi Nederland), JAN Pannenkoeken en Paturain. 

 

www.burobenk.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie