[Campagne] ACHTUNG! organiseert race over levensgrote websites met GTI Bannerbahn voor Volkswagen
02-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5836 | Tags:

Op een parcours over vier levensgroot geschilderde websites test Volkswagen de reactiesnelheid van het Nederlands publiek. Diegene die op vrijdag 13 september, wanneer de race online over de sites te volgen is, de auto het snelst met zijn muis vangt, wint de nieuwe Golf GTI. Met deze campagne die op vooruitstrevende wijze de fysieke en digitale wereld integreert, bewijst Volkswagen na 7 generaties Golf GTI nog steeds zijn sportieve en innovatieve karakter.

 

Creatief bureau ACHTUNG! organiseert de race om de nieuwe Golf GTI te introduceren. Op vliegveld Twente zijn de websites geschilderd van Nu, Telegraaf, Autoweek en GeenStijl op een formaat van 25 bij 20 meter. Een coureur rijdt volgens een vooraf te bekijken parcours een race over de geschilderde websites. Op vrijdag 13 september om 12 uur en om 16 uur is de race op de deelnemende websites online toegankelijk voor het Nederlandse publiek. De websitebezoeker die op die dag de GTI als snelste met zijn muis in de banners op één van de sites weet te vangen, wint de Golf GTI.

 

 

De campagne voor deze iconische versie van de Golf toont een vernieuwende integratie tussen de fysieke en digitale wereld: een echte race op asfalt met een wedstrijd die zich online afspeelt. Het Nederlands publiek neemt het van achter de computer op tegen een coureur van vlees en bloed in een echte Golf GTI, die rijdt op een circuit dat bestaat uit op asfalt geschilderde websites. Om de fysieke race voor heel Nederland eenvoudig toegankelijk te maken, zocht Volkswagen een unieke samenwerking met de twee grootste (digitale) uitgevers van Nederland, TMG en Sanoma. Zij besteden met hun vier grootste digitale titels (Nu, Telegraaf, Autoweek en GeenStijl) zowel redactioneel als commercieel gedurende twee weken, onder de titel GTI BannerBahn, aandacht aan de race, met de competitie op 13 september als hoogtepunt.

 

Met het samenspel tussen een echte én een online race benadrukt Volkswagen het vooruitstrevende en sportieve karakter van de Golf GTI. Door bezoekers van de vier consumentensites actief in de campagne te betrekken, laat Volkswagen zien dat de Golf GTI nog steeds een hot hatch voor een breed publiek is.

 

 

 

Credits

Concept en design: ACHTUNG! / Interactie ontwerp: Remko Hulst / Technical development: Thispagecannotbefound.com & Adrime / Sounddesign: Big Orange / Teaserfilm: Stable TV / Regisseur: Lee Ford / D.O.P.: Deane Thrussel / Editor: Joe Parsons (The Assembly Rooms) / 3D and Post: Munky London & Storm Amsterdam / Making-of: ACHTUNG! & Erwin Verweij / Paintwork: Kwasten met de Gasten / Locatie: Vliegveld Twente / Verantwoordelijk bij klant: Sabine Romkes, Jasper van der Bijl en Menno van de Gronden

 

www.achtung.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie