[Campagne] Ditzo laat Nederland 1 miljoen euro voor kankeronderzoek bij elkaar kijken met viral op YouTube
08-12-2013 15:05:55 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5062 | Tags:

Het bedrag van 1 miljoen euro dat Ditzo deze week beschikbaar stelde voor het kankeronderzoek van professor René Bernards, verbonden aan het Antoni van Leeuwenhoek, is bereikt. Binnen vier dagen tijd hielpen honderdduizenden Nederlanders mee om samen ‘kanker de wereld uit te kijken’. De snelheid en het enthousiasme waarmee heel Nederland meehielp om 1 miljoen euro bij elkaar te kijken, onderstreept eens temeer hoe zeer consumenten dit initiatief waardeerden.

 

Ditzo kondigde dinsdagavond aan dit jaar een substantieel deel van haar marketingbudget, namelijk 1 miljoen euro, beschikbaar te stellen aan de zorg. De verzekeraar gaf aan liever te investeren in onderzoek om kanker te overwinnen, dan in het uitzenden van tv-commercials in de maanden november en december. En riep hierbij heel Nederland op om te helpen dit bedrag bij elkaar te kijken. Een oproep waaraan massaal én in mum van tijd gehoor werd gegeven.

 

Binnen vier dagen keken honderdduizenden mensen het bedrag van 1 miljoen euro op het platform www.kijkkankerdewerelduit.nl bij elkaar. Zo werd de video alleen al op YouTube ruim 860.000 keer bekeken en gingen er ruim 20.000 tweets rond op Twitter. Bob Stehmann van Ditzo: “Het enthousiasme waarmee Nederland ons initiatief heeft gesteund, en mee heeft geholpen om samen kanker de wereld uit te kijken is overweldigend. We zijn momenteel vooral trots en ontzettend blij dat we dit bedrag aan het Antoni van Leeuwenhoek kunnen doneren.”

 

Stehmann: “In de uitzending van ‘De Wereld Draait Door’ gaf Bernards aan tenminste 5 miljoen euro nodig te hebben om een goede start te kunnen maken met therapie op maat. Het zou toch fantastisch zijn wanneer andere verzekeraars ons voorbeeld zouden volgen en dat we gezamenlijk dit bedrag beschikbaar kunnen stellen. De snelheid waarmee de teller naar 1 miljoen is opgelopen, zegt wel iets. We hebben laten zien dat het ook anders kan, en dat Nederlanders dit ook echt waarderen, en vooral belangrijk vinden. Als wij deze beweging nu al in ons eentje op gang kunnen brengen, kun je nagaan wat we binnen onze branche dan gezamenlijk zouden kunnen betekenen.”

 

Reclamebureai van Ditzo is Etcetera.

 

 

www.kijkkankerdewerelduit.nl

www.ditzo.nl

www.etcetera.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie