[Campagne] Ontdek nieuwe vrienden via likes; Samsung GALAXY S4 verbindt mensen op basis van gedeelde interesses
18-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4718 | Tags:
 
 
 
Kunnen likes tot nieuwe vriendschappen leiden? Samsung onderzoekt het met Like Companions; een activatiecampagne die mensen op basis van Facebook-likes verbindt. Creatief bureau Energize tekende voor de campagne.

 

Van vreemde naar vriend

De campagne maakt het mogelijk om je eigen Facebook-likes met die van iedereen te vergelijken. Zo kunnen gebruikers eenvoudig inzicht krijgen in hun huidige vriendengroep en mogelijk zelfs nieuwe vrienden ontdekken. Want gedeelde interesses vormen de ideale basis voor een vriendschap.

Jesse Ridder, creative bij Energize: “De mens is een sociaal dier. En connectiviteit evolueert in sneltreinvaart. Een belangrijke trend is dat via social media nieuwe vriendschappen ontstaan op basis van gedeelde interesses. En Facebook is nog steeds het platform waarop mensen massaal hun interesses delen door het liken van content."

 

 

Hoe het werkt

Op Likecompanions.com melden deelnemers zich aan met hun Facebook-account. Vervolgens worden persoonlijke likes vergeleken met die van vrienden en alle andere deelnemers. De personen met de meeste overeenkomsten worden bestempeld als Like Companion. Deelnemers zien eigen vrienden direct en kunnen onbekenden groeten. Groet die persoon terug, dan wordt elkaars Facebook-profiel getoond. Vervolgens is het aan hen of daar een (Facebook)vriendschap uit vloeit. 

 

Samsung GALAXY S4

Like Companions maakt onderdeel uit van de “Life Companion” introductiecampagne voor de Samsung GALAXY S4. Met het toestel kunnen mensen nog makkelijker verbinding met elkaar maken. Zo kunnen de speakers en schermen van meerdere toestellen draadloos met elkaar worden verbonden om gelijktijdig van dezelfde content te genieten. Deelnemers aan de campagne maken dan ook, samen met een Like Companion naar keuze, kans op een GALAXY S4. 

 

Credits

Bureau: Energize Amsterdam / Creatie: Jesse Ridder & Jurriaan van Bokhoven / Design: Paul Duijser / Strategie: Sjoerd Goderie / UX: Chris Pierson / Account: Jack Gnodde / Realisatie: MediaMonks / Illustraties: LouLou & Tummie (Shop Around) / Media: Starcom / Klant: Samsung Electronics Benelux / Verantwoordelijk bij klant: Floris Regouin, Geert Mol, Caroline Teengs, Steffany van der Hout

 

Over Energize

Energize is the creative digital agency for Earned Attention® and activation. Generating likeable, talkable and sharable campaigns that turn attention into action.

Energize has offices in Amsterdam in Shanghai, a team of 30 professionals, and has developed successful campaigns for KLM, KPN, Miffy, SEAT, ING Bank, Heineken, Heinz, Mentos and Chiquita.

Energize is het bureau voor verdiende aandacht. Het bouwt relaties tussen merken en mensen gebaseerd op likeable, talkable en shareable content in plaats van met gekochte aandacht.

Energize heeft kantoren in Amsterdam en Shanghai en heeft succesvolle campagnes ontwikkeld voor onder meer KLM, KPN, Miffy, SEAT, ING Bank, Heineken, Heinz, Mentos and Chiquita.

 

www.likecompanions.com

www.energize.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie