Carrièregame Ready4Work is innovatieve aanpak jeugdwerkloosheid
04-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4509 | Tags:

 

Op 3 juni gaf Mirjam Sterk, ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid, het startschot voor de Amsterdamse editie van Ready4Work, dé carrièregame in de aanpak van jeugdwerkloosheid. Over enkele weken gaat Ready4Work070, de Haagse editie van Ready4Work live. Mirjam Sterk: "Jongeren krijgen met Ready4Work de kans zich te onderscheiden op de arbeidsmarkt en een netwerk op te bouwen. En dat op een innovatieve manier, in een game." De kick-off van Ready4Work020 vond plaats bij de Amsterdam Economic Board, één van de organisaties die ook 'challenges' aanbiedt voor jongeren.

 

Ready4Work

Ready4Work pakt jeugdwerkloosheid aan door jongeren de mogelijkheid te bieden hun competenties op vier verschillende, direct aan het arbeidsproces gerelateerde domeinen te versterken. Deelname aan de game zorgt ervoor dat jongeren zich kunnen onderscheiden op de arbeidsmarkt en zo zichtbaarder worden bij diverse potentiële werkgevers. Ready4Work past game-technieken toe in een online omgeving, waarna jongeren worden uitgedaagd challenges aan te gaan voor échte bedrijven, organisaties en (semi)overheid.

 

Challenges en rewards

De game Ready4Work werkt met challenges en rewards. Challenges zijn opdrachten die in het werkelijke leven worden uitgevoerd. Goed uitgevoerde challenges worden beloond met credits, die vervolgens in de online shop van de game kunnen worden ingewisseld voor rewards. Ook de rewards zijn gericht op het vergroten van vaardigheden en netwerk. Tijdens de lancering op 3 juni gingen de deelnemende jongeren direct aan de slag met vier groeps-challenges die live werden aangeboden door de Amsterdam Economic Board, Gemeente Amsterdam, Tentoo en Innovation Booster.

 

Crossmediale campagne

Elke stad krijgt een eigen crossmediale campagne. In Amsterdam is een groep jongeren geselecteerd om als rolmodellen en ambassadeurs het gedachtegoed van Ready4Work020 te vertalen naar de doelgroep. Naast het stimuleren van andere jongeren om een actieve houding aan te nemen in hun eigen werkloze situatie, promoten zij de carrièregame. Met allemaal hun eigen poster, flyer en social mediakanalen zijn deze ambassadeurs het gezicht van Ready4Work020 in woord en daad. Zij worden door de organisatie ondersteund met promofilms, media-aandacht en organisatiekracht. Gezamenlijk zorgen zij voor een unieke crossmediale campagne op onder andere scholen, evenementen, horeca, jongerencentra en uiteraard via social media!

 

Stedelijke en landelijke lancering

Op 3 juni is de Amsterdamse editie van Ready4Work live gegaan op www.ready4work020.nl. Bijna direct daarna volgt Ready4Work070, de Haagse editie van Ready4Work. Daarna volgen vele andere steden en er wordt gebouwd aan een landelijk Ready4Work online platform.

 

 

www.ready4work020.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie