Central Station NL marktleider Digital Out of Home
09-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6086 | Tags:

Sinds 2010 bouwt Central Station NL aan een kwalitatief digital out of home netwerk in Nederland. Dit heeft geresulteerd in marktleiderschap met meer dan 10.000 digitale schermen op prominente locaties binnen o.a. Openbaar Vervoer in Amsterdam en Rotterdam, sportclubs en -scholen, tankstations, onderwijsinstellingen en retail. Met een sterke technische infrastructuur en hoogwaardige content (vanuit eigen redactie en studio) wordt de aandacht van consumenten naar de digitale schermen in out of home aanzienlijk vergroot.

 

HERFINANCIERING DOOR GROEI EN INNOVATIE
Mede door bedrijfsovernames (recentelijk de activiteiten van Media Landscape), investeringen in digitale posities en het omvangrijke ICT-systeem, ontstond extra financierings behoefte.

 

Inmiddels is door een substantiële herfinanciering van de onderneming en het aanstellen van een interim CEO in de persoon van Harry de Wit (Custom Management b.v.), de continuïteit gewaarborgd. Central Station NL is nu in staat om verder te groeien en de organisatie wordt nu naar de volgende fase in haar ontwikkeling gebracht. Hierbij wordt optimaal gebruik gemaakt van de kracht van de digitale en interactieve eigenschappen van de netwerken. Dan wordt ondermeer real time segmentatie mogelijk op basis van lokatie, tijd en actualiteit. Via koppelingen met social media en interactie met de consument op high traffic locaties (public transport, tankstations) binnen specifieke doelgroepen (scholen, sporters), kunnen adverteerders naast massa bereik, een dieper niveau van betrokkenheid bij hun doelgroep realiseren.

 

AANGEPASTE ORGANISATIESTRUCTUUR
Voor deze strategie is de organisatiestructuur aangepast en is een splitsing aangebracht tussen Sales en Service Delivery. Vanuit Sales vindt verkoop van zendtijd en bereik plaats op eigen- en derden netwerken, terwijl het Service Delivery-team verantwoordelijk is voor concept ontwikkeling, de techniek en de content (redactie en studio).

 

NIEUWE DIRECTIE
Door de vergrote nadruk op Sales, heeft Herwin van den Berg – in goed overleg – het besluit genomen om Central Station NL per 1 januari te verlaten. Van den Berg was in 2010 één van de belangrijke grondleggers van Central Station NL. Hij heeft veel tijd en energie gestoken in de ontwikkeling van de formule en het bedrijf. Sinds 1 december versterkt Maarten Ros (voorheen Directeur Sales bij TMG) als Commercieel Directeur de directie en geeft hij leiding aan de Sales-organisatie. De Wit en Ros vormen met Maarten Oldenhof (Statutair Directeur) en Radjen van Wilsem (Directeur Service Delivery) de huidige directie.

 

www.centralstationnl.com 

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie