Clear Channel introduceert Connect met interactieve zonnebrillenactie
15-04-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5534 | Tags:

 

Ter introductie van het wereldwijde interactieve netwerk Connect heeft Clear Channel Hillenaar haar belangrijkste relaties een gepersonaliseerde mailing per post gestuurd. Met deze ludieke mailing ter gelegenheid van Koningsdag kunnen adverteerders zelf ervaren wat de vele mogelijkheden zijn van het interactieve netwerk en de combinatie van out-of-home met mobiel.

 

Clear Channel houdt van tradities. Weinig organisaties zijn op de hoogte van de gezinssamenstelling, de schoen-, kleding- en zelfs lingeriematen van hun relaties. Omdat CCH jaarlijks hun lokale en (inter)nationale adverteerders verrast met minimaal twee unieke mailingen en een tiental uitnodigingen voor diverse circusvoorstellingen en bijzondere concerten, weten zij alles van hun relaties. Ook rond Koninginnedag stuurt de buitenreclame exploitant al jaren een creatieve mailing om een cadeau aan te bieden aan haar relaties.

 

Dit jaar wordt met de allereerste Koningsdag een zonnebril aangeboden van topmerken als Ray Ban, Jil Sander, Diesel, Salvatore Ferragamo, Valentino en Michael Kors. Ruim 1.700 relaties ontvangen deze keer een mailing met een interactieve tag met daarop een persoonlijke NFC chip en QR code. Door het tappen (NFC) of scannen (QR) van de interactieve tag met een smartphone komt elke relatie direct op zijn of haar persoonlijke pagina. Het gros ziet zijn of haar eigen foto verschijnen die vooraf is geüpload, ook is het mogelijk een foto vanuit de galerij te uploaden of ter plekke te maken. De brillen kan men vervolgens over het eigen gezicht ‘swipen’ om te bepalen welke bril het leukst staat. Bij het bestellen van de gekozen bril, verschijnen alle vooraf gekoppelde NAW gegevens automatisch in beeld en de relatie krijgt ter bevestiging een foto per mail met de door hem of haar gekozen bril. Iedere Account Manager komt het cadeau vervolgens persoonlijk voor Koningsdag langs brengen bij de mediabureaus en adverteerders.

 

De hoeveelheid positieve en enthousiaste reacties die binnen zijn gekomen, bevestigt het succes van de actie. Arno Buskop, Research Director van Kinetic Worldwide: “Bedankt voor de zonnebril! En vooral complimenten op de mailing. Een custom NFC en QR. Petje af! Heel goed om belangrijke stakeholders op deze manier met technieken te laten spelen.” Marloes Carlier, Marketingcoördinator van Albert Verlinde Entertainment was ook één van de vele enthousiastelingen: “Wat een ontzettend leuke introductie van de mogelijkheden. Ik heb het het hele bedrijf laten zien.”  

 

Omdat iedere mailing en ieder evenement immer een zakelijke insteek heeft waarbij de introductie van een nieuw medium of initiatief op ludieke wijze gedeeld wordt met adverteerders, leren relaties (het team van) CCH ook beter kennen. Dit persoonlijke en creatieve CRM beleid is uniek in de OOH branche en onderscheidend voor CCH.

 

De zonnebrillenactie is mede mogelijk gemaakt door Marchon Eyewear en Oogwereld. Plein10 Communicatie en fotografie uit Valkenburg is samen met Appstudio.nl verantwoordelijk voor de creatie van de mailing.

 

Connect

Connect creëert een naadloze integratie tussen out-of-home en mobiel, waarmee de verbondenheid tussen merk en consument steeds meer versterkt wordt. Het netwerk biedt adverteerders de unieke gelegenheid hun campagne te integreren met hun online activiteiten, waarmee de betrokkenheid van consumenten wordt versterkt en verdiept. Het is dan ook het grootste netwerk ooit gecreëerd en bereikt per maand in 23 landen op 5 continenten 175 miljoen consumenten. Wereldwijd worden 75.000 locaties voorzien van interactieve tags met NFC en QR. In Nederland worden 10.000 Abri locaties uitgerust met interactieve tags en Clear Channel biedt tevens een interactief indoor netwerk aan op bijna 5.000 locaties op (hoge-)scholen en universiteiten.

 

Adverteerders kunnen Connect inzetten op vier manieren: Information (zoeken, plattegrond, locatie relevante informatie), Shopping (transacties, vouchers, kortingen), Entertainment (gaming, video, foto’s, apps) en Community (social media, SMS, delen). Consumenten krijgen hiermee de mogelijkheid om direct te kopen, proberen, delen, zoeken, bekijken en downloaden.

 

www.clearchannel.nl 

 

Banner