Clear Channel wint Tilburg
22-05-2014 15:31:50 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7034 | Tags:

 

Clear Channel Hillenaar breidt weer flink uit met het winnen van de concessie Tilburg. Ook Roermond, Noordoostpolder en Maasdriel behoren nu, allen exclusief, tot het aanbod van de buitenreclame exploitant.

 

Opvallend is dat Tilburg de zoveelste gemeente op rij is die JCDecaux heeft verloren. Eerder verloren zij al belangrijke gemeenten als Eindhoven, Venlo, Oosterhout, Kampen, Wageningen, Renkum en Brunssum. Met de overname van Tilburg bewijst Clear Channel wederom dat zij de snelst groeiende exploitant is en adverteerders niet om Clear Channel heen kunnen. Cijfers uit het Buitenreclame Onderzoek bevestigen nogmaals dat Clear Channel de grootste outdoor aanbieder is op het gebied van bereik en spreiding met bovendien de laagste kosten per duizend bereikte personen.

 

Het winnen van de concessie Tilburg is een kroon op het bestaande aanbod van Clear Channel. De gemeente in Noord-Brabant is de op vijf na grootste gemeente van Nederland en telt ruim 200.000 inwoners. Clear Channel exploiteert met ingang van 1 augustus de 230 Infopanelen, waarmee door scrollers 350 nieuwe reclamevakken gerealiseerd worden. Samen met de huidige CityCells en Tophaltes die al in Tilburg aangeboden worden, komt het totaal aantal op 466 reclamevakken. Daarnaast plaatst Clear Channel twintig, speciaal voor de gemeente Tilburg ontworpen, high-tech Vensters, waarmee door middel van scrollers zestig reclamevakken ontstaan. De Vensters draaien net als de Infopanelen volledig op LED verlichting, wat zorgt voor een energiereductie van 75%.

 

De positie in Nederland wordt verder verstevigd door de toevoeging van 58 Abri vakken in Roermond, waarmee het aanbod van Abri formaten in deze gemeente op 108 vakken komt.  De Abri’s in Roermond zijn overgenomen van Exterion Media. De vijfde gemeente van Limburg telt 56.165 inwoners en wordt nu exclusief door CCH aangeboden.

 

Clear Channel voegt daarnaast de gemeente met het grootste landoppervlak van Nederland toe, namelijk de Noordoostpolder in Flevoland. In deze 46.500 inwoners tellende gemeente werd voorheen nog geen buitenreclame geëxploiteerd. Met het plaatsen van nieuwe Abri’s en Infopanelen zijn 56 reclamevakken gerealiseerd. De Noordoostpolder behoort exclusief tot het aanbod van Clear Channel.

 

In Gelderland worden per 1 mei 26 Abri vakken in de gemeente Maasdriel exclusief aangeboden door Clear Channel. In deze gemeente met 24.200 inwoners waren voorheen geen buitenreclame mogelijkheden aanwezig.

 

www.clearchannel.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie