[Persbericht van de week!] Coca-Cola wil met haar kerstcampagne mensen inspireren
09-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5621 | Tags:

Vanaf vandaag gaat de inmiddels wereldberoemde Coca-Cola kerstcampagne weer van start. Coca-Cola grijpt dit jaar de kerstdagen aan om iedereen te inspireren en aan te sporen het beste van zichzelf te geven om de wereld een beetje mooier te maken. Precies wat de Kerstman altijd doet: iets aardigs doen voor iemand zonder iets terug te verwachten of iemand bedanken omdat hij wat aardigs voor je heeft gedaan. De pure eenvoud van de Kerstman in combinatie met de krachtige zin I believe in you! in de communicatie brengt de kerngedachte over van De Kerstman in ieder van ons naar boven halen.

 

Toen we hier waren gekomen met het persbericht, moesten we om onverklaarbare redenen opeens braken. Daarna publiceerden we weer monter verder. Maar dit terzijde.

 

Heel Nederland in kerststemming
Coca-Cola zal weer alles in het werk stellen om heel Nederland in kerststemming te brengen. Zo zal de nieuwe kerstcommercial – genaamd Shooting star - vanaf vandaag op TV te zien zijn. Verder wordt de kerstsfeer door de kersttruck verspreid die vanaf vandaag door het hele land rijdt. Op coca-cola.nl is de route van de kersttruck, inclusief stopplaatsen, te volgen. Bezoekers kunnen bij de magische Coca-Cola kersttruck samen met de Kerstman op de foto. Deze foto wordt direct geprint en als kerstkaart, met persoonlijke handgeschreven boodschap, door Cola-Cola via de reguliere post bezorgd!

 

 

De campagne zal in het straatbeeld op nog meer uiteenlopende manieren terugkomen; zo rijdt er een Coca-Cola kersttram in Rotterdam, zal Ziggo Dome gedurende een week in ‘t kerstteken staan, worden een tiental bushokjes volledig in het Coca-Cola kerstthema verpakt, worden er twee megadoeken en megaschermen in kerstsfeer omgetoverd en zullen er duizenden abri’s van bijgaande uiting worden voorzien.

 

Unieke Coca-Cola kerstfles

Coca-Cola wil de Nederlander oproepen om te delen voor wie hij iets aardigs wil doen of wie hij wil bedanken, en waarom. Door dit te doen maakt hij kans op de unieke Coca-Cola kerstfles mét strik.

 

Dit delen kan via een kerstactie op de Coca-Cola Facebookpagina – facebook.com/cocacola . Coca-Cola geeft hier gedurende twee weken iedere dag 100 magische kerstflessen weg .

 

Het is voor de consument ook mogelijk om in het bezit van de kerstfles te komen via een eenmalige activatie bij de kersttruck. Op 15 december bezoekt de magische truck overdag de Kerstmarkt in Maastricht. Daar kan de bezoeker via een persoonlijke videoboodschap iemand in ’t bijzonder bedanken. Als dank voor ’t delen van de boodschap, ontvang hij de speciale fles voor zichzelf, of om weg te geven aan de persoon in kwestie.

 

Tot slot brengt Coca-Cola de kerstsfeer op de winkelvloer - met haar verpakkingen en Point of Sale materialen en is het via coca-cola.nl mogelijk om digitaal een ribbon bottle te delen.

 

www.coca-colanederland.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie