Creatief bureau Edge Amsterdam lanceert dating site voor creatieve talenten
29-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6618 | Tags:

Edge Amsterdam, een online creatief netwerk bureau uit Amsterdam lanceert een internationaal dating platform voor creatieven genaamd ZIG ZAG. Dit concept is speciaal opgezet voor solo creatieven en het platform geeft deze de kans om een creatieve partner te vinden om samen te pitchen, te freelancen of samen naar banen te zoeken.

 

ZIG ZAG is een initiatief van afstuderend creatief student Myra Kokke, die Edge Amsterdam benaderde met het idee. Myra Kokke en Derek Ariëns (Edge Amsterdam) verwachten dat dit concept de kansen van solo creatieven over de hele wereld vergroot. “Alleen afstuderend in één discipline bemerkte ik dat het best pittig is om een start te maken in de mooie, maar harde reclamewereld. Als solo creatief heb je meestal een partner nodig om je ideeën en concepten tot een hoger niveau te brengen”, zegt Myra Kokke, wie met het idee kwam voor dit initiatief, “in deze dynamische reclamewereld, die behoefte heeft aan een variatie van op maat gemaakte teams, ben je een blok aan het been dat teveel aandacht nodig heeft en minder complete ideeën aflevert. We zijn goed alleen, maar samen zijn we beter”. “En dat is waarom we de solo creatieve talenten de mogelijkheid willen geven een creatief partner te vinden en een team te vormen” voegt Derek Ariëns van Edge Amsterdam toe.

 

Dit online format zal de solo creatieven een betere kans op een toekomst geven. Want waar er al meerdere initiatieven zijn om portfolio’s te verbeteren door middel van pitches of portfolio websites, is er nog geen initiatief als ZIG ZAG te vinden. Bekend om haar elite sourcing creatief netwerk, start Edge Amsterdam iets nieuws met dit concept. “Het concept is simpel, zoals al gezegd kunnen solo creatieven een teammaatje vinden op dit platform. Ze kunnen chatten, daten en pitchen om te zien of ze een match zijn. Wanneer zich een team gevormd heeft, kunnen ze pitchen voor een baan bij één van de bureaus waar we mee samen zullen gaan werken”.

 

Dit concept zal ook reclamebureaus de mogelijkheid geven om te vissen in een zee van creatief talent, zonder de gebruikelijke tijdrovende portfolio sessies en sollicitatiegesprekken. Het enige dat ZIG ZAG nodig heeft is een pitch of baanomschrijving. In ruil krijgen de reclamebureaus een Top 5 met de beste creatieve teams voor de opgegeven vacatures. Later deze maand zullen gesprekken plaatsvinden met verschillende goede doelen en reclamebureaus om briefings en vacatures te bespreken.

 

De campagne zal met Kerst gelanceerd worden. “Kerst is traditioneel een tijd dat veel mensen zich eenzaam voelen. Een tijd waarin veel dating sites floreren. Wij helpen de alleenstaande creatief om deze Kerst nog een maatje te vinden, of in ieder geval de eerste stappen te nemen.”, rondt Myra Kokke af. “We hopen dat steeds meer bureaus zich bij ons netwerk zullen voegen en op deze manier de nieuwe generatie creatieven ondersteunen”.

 

www.zig-zag.co

www.edge-amsterdam.com  

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie