De Jeugd van Tegenwoordig in internationale campagne Deezer
10-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4963 | Tags:

 

 

Faberyayo, Willie Wartaal, Vjeze Fur en Bas Bron nemen Deezer een week over als gasthoofdredacteur

 

De Jeugd van Tegenwoordig zit deze week achter de knoppen bij Deezer om muziekfans exclusief inzicht te geven in waar zij hun muzikale mosterd vandaan halen. De hele werkweek laten de vier mannen van de Jeugd hun favoriete albums en songs horen en delen ze playiists waarin ze op de voor hun bekende eigenwijze manier de luisteraar op het verkeerde been zetten.

 

Het gasthoofdredacteurschap van De Jeugd van Tegenwoordig maakt onderdeel uit van de wereldwijde #Deezerby-campagne, waarbij lokale gasthoofdredacteuren in 183 landen de nieuwe features van HEAR THIS en ONTDEKKEN lanceren. Zo doen in andere landen onder anderen Hooverphonic, Jamel Debouzze, Laura Whitmore en stervoetballer Ronaldinho mee.

 

Steijn Koeijvoets, muziekredacteur van Deezer Nederland, zegt: “We wilden de lancering van HEAR THIS en ONTDEKKEN groots aanpakken. De Jeugd van Tegenwoordig is al jarenlang trendsettend op het gebied van nieuwe muziek. Dus voelde het voor ons niet meer dan logisch hen uit te nodigen om meer te vertellen over hun muzikale inspiratiebronnen. Ook stellen ze een paar waanzinnige playlists samen.”

 

Over die playlist licht Faberyayo van De Jeugd van Tegenwoordig alvast een tipje van de sluier op. ”Het wordt een geile playlist voor de geile mens. Meer kan en wil ik er nog niet over zeggen.” Faberyayo, echte naam Pepijn Lanen, bracht vorige maand zijn eerste boek met de titel Sjeumig uit. Het luisterboek van Sjeumig was ook al exclusief te beluisteren via Deezer

 

Met het gasthoofdredacteurschap lanceert Deezer officieel nieuwe twee features: HEAR THIS en ONTDEKKEN.

 

HEAR THIS koppelt technologische innovatie aan persoonlijke muziekexpertise. Wie voortaan inlogt op Deezer, zal direct begroet worden door dit gepersonaliseerde muziekaanbevelingssysteem. Het geeft je dagelijkse aanbevelingen, gebaseerd op de muziek waarnaar je luistert, de laatste releases van favoriete bands, playlists van jouw vrienden en aanbevelingen door muziekredacteuren van Deezer zelf. Zo ontstaat een persoonlijke muziekfeed die bovendien steeds persoonlijker wordt naarmate je meer luistert.

 

ONTDEKKEN vult HEAR THIS aan. Met ONTDEKKEN ontdek je makkelijk de laatste releases en aanbevelingen van Deezers muziekredacteuren en guest editors. Daarnaast kan je met ONTDEKKEN op zoek gaan naar nieuwe muziek op basis van genre en geografie. Zo leren mensen uit verschillende landen ook elkaars favoriete muziek ontdekken.

 

Beide nieuwe toevoegingen aan het Deezer platform zijn gelanceerd tijdens een exclusieve live presentatie door Axel Dauchez, CEO van Deezer.

 

Bekijk en luister de playlists van De Jeugd van Tegenwoordig en de hoofdredacteuren uit andere landen via www.deezer.com/app/deezerby

 

OVER DEEZER

Deezer is een wereldwijde muziek-streamingsdienst voor miljoenen muziekfans. In 2006 opgezet in Frankrijk is Deezer inmiddels beschikbaar in 183 landen. Met tien miljoen actieve maandelijkse gebruikers en 30 miljoen songs in de catalogus, biedt Deezer fans de kans om van muziek te genieten zonder de belemmeringen van vroeger. Met Deezer is muziek direct beschikbaar op elk toestel- (smartphone, laptop, tablet-pc, hifisysteem, autoradio of pc op het werk). Deezer helpt daarnaast muziekliefhebbers met het vinden en delen van fantastische nieuwe muziek. In elk land luisteren Deezer-muziekredacteuren daarvoor tientallen uren per week naar muziek en geven muziektips op basis van hun lokale ervaring.

 

www.deezer.com

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie