De Persgroep geeft forse impuls aan digitale innovatie
15-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5913 | Tags:

Gisterenochtend waren er ruim 100 mensen aanwezig bij de Persgroep Advertising voor een interactieve ontbijtsessie met Christian van Thillo, CEO de Persgroep. Tijdens de sessie, speciaal georganiseerd voor mediabureaus, gaf Van Thillo zijn visie op de toekomst van adverteren en veranderende nieuwsmedia.

 

Multimediaal nieuwsmerk

Volgens Van Thillo gaan we richting een volledig geïntegreerde wereld waarbij nieuwsmerken overal beschikbaar zijn: van papier tot mobiel en tablet. Het bepalen welke nieuwsdragers op welk moment, in welke vorm voor welke gebruiker relevant zijn, wordt een van de belangrijkste uitdagingen. Het gaat niet om een keuze tussen deze middelen, maar om de juiste combinatie van media, passend binnen het gebruik van de consument.

 

De verbreding van de Persgroep-merken op digitale platformen, van apps tot events, bieden oneindig veel nieuwe mogelijkheden om het huidige aanbod te verrijken. Zowel voor de lezer als de adverteerder. Kranten maken op dit moment, in vergelijking met andere media als televisie en radio, al vooruitstrevende stappen op het gebied van digitalisering. Door de organisatie en vooral de nieuwsredacties aan te passen wil de Persgroep de nieuwsinnovatie een forse impuls geven.

 

Focus op consumentenbehoeften

De technologische ontwikkelingen bieden de Persgroep alle kans om de consument te volgen en de gebruikerservaring centraal te stellen. Dit najaar wordt de laatste hand gelegd aan VKplus, een volledig nieuw ontwikkeld Volkskrant platform dat lezers in staat stelt het nieuws te consumeren op de manier die bij hen past. Actuele thema’s, artikelen en columnisten kunnen gevolgd worden op basis van selecties die de lezer zelf maakt. De VKplus omgeving biedt een interactief platform, waar de lezer custom made zijn eigen nieuwsbehoeften bepaalt.

 

Innovaties voor adverteerders

De integratie van de verschillende nieuwsdragers biedt adverteerders de mogelijkheid om daar waar de consument zich bevindt de juiste boodschap op het juiste moment te brengen. Met behulp van research zal de Persgroep adverteerders in staat stellen optimaal gebruik te maken van de audiences, merkcontext en content van haar nieuwsmerken.

 

'We staan vandaag de dag pas aan het begin van de wetenschap hoe lezers onze nieuwsmerken beleven. Langzamerhand komen we steeds meer te weten over hoe zij de content beleven en kunnen we daar met advertising veel beter op inspelen', aldus Christian van Thillo.

 

Over de Persgroep Nederland

De Persgroep Nederland is een toonaangevende en ambitieuze uitgever op het gebied van nieuws, opinie, cultuur, inspiratie, werk en ontspanning, met passie voor media. En bovenal passie voor onze lezers en website bezoekers. Dagelijks volgen en lezen zo’n 3,5 miljoen mensen onze nieuwsmerken (AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool).

 

www.persgroep.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie