De Telegraaf voorziet Haarlem 2 weken lang van voorpagina nieuws op straat
29-07-2014 08:59:12 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4507 | Tags:



Sinds dinsdag 22 juli wordt op meer dan 100 buitenreclame objecten, zowel op straat (abri’s & mupi’s) als op het NS Station van Haarlem, dagelijks de voorpagina van De Telegraaf opgehangen.


Mediabureau UM heeft dit mediaconcept enkele maanden geleden bedacht en in nauwe samenwerking met De Telegraaf opgezet en uitgewerkt. Media exploitanten JCDecaux en Exterion Media en drukkerij Muller zetten dagelijks speciale nachtploegen in om deze unieke campagne mogelijk te maken.


Twan Roovers, Marketingcommunicatie Manager bij De Telegraaf: “Dit is voor ons een interessante testcase. De Telegraaf is voortdurend op zoek naar innovatieve, relevante manieren om ons nieuws naar buiten te brengen. Na dit eerder digitaal in Amsterdam te hebben gedaan, verraste UM ons met deze unieke campagne. We zijn onder de indruk dat alle betrokken partijen dit voor ons mogelijk hebben gemaakt. Wij hadden de nadrukkelijke wens dat de posters tegelijk met de bezorging van de fysieke krant worden opgehangen. Voor JCDecaux was dit een uitdaging, aangezien zij dagelijks binnen enkele uren zo’n 100 posters moeten ophangen. Dankzij hun flexibele instelling en de wil om deze actie tot een succes te maken, is dat gelukt.”


Rik Ruts, Managing Director bij UM: “De voorpagina van De Telegraaf is het affiche van de krant die mensen triggert om de krant te overwegen. Door twee weken lang dagelijke de voorpagina in buitenreclame objecten te plaatsen, wil De Telegraaf mensen overtuigen om kennis te maken met de krant. Het concept is sterk in zijn eenvoud, maar bleek een flinke logistieke uitdaging. De voorpagina van de Telegraaf is pas na middernacht beschikbaar en moet al ’s ochtends vroeg op straat hangen.”


www.tgm.nl 

www.um.nl



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie