De Volkskrant kiest Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF voor de Creative Press Challenge 2014
25-02-2014 14:30:05 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3874 | Tags:

De redactie van de Volkskrant heeft de Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF gekozen als goed doel voor de Creative Press Challenge 2014. De Creative Press Challenge is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. Elk jaar kiest de Volkskrant-redactie een goed doel dat hen na aan het hart ligt en waar creatieven helemaal op los kunnen gaan met hun ideeën. Aan de succesvolle eerste editie deden vorig jaar maar liefst 50 creatieve teams mee. Dit jaar vindt de wedstrijd voor de tweede keer plaats.

 

Goede match

De Volkskrant-redactie koos de Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF vanwege de goede match met de identiteit van de Volkskrant. Onderwijs en maatschappelijke betrokkenheid gaan hand in hand met de Volkskrant. De stichting, waarvan voormalig premier Ruud Lubbers voorzitter is, begeleidt hoogopgeleide vluchtelingen persoonlijk bij het maken van een studiekeuze, het volgen van een studie en het zoeken naar een baan die aansluit bij hun opleiding en capaciteiten. Dit helpt hen bij het verwerven van een passende maatschappelijke positie.

 

Grote eer

“De Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF biedt mensen die de vreselijkste dingen hebben meegemaakt een nieuwe kans door scholing en studie. Dat spreekt ons bij de Volkskrant erg aan. Het is belangrijk om mensen de mogelijkheid te bieden hun blik te verbreden”, aldus Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant. Mardjan Seighali, directeur van de Stichting voor Vluchteling-Studenten UAF, geeft aan het een grote eer te vinden het goede doel voor de Creative Press Challenge 2014 te zijn.

 

Tweede editie

Na de succesvolle lancering in 2013 vindt de Volkskrant Creative Press Challenge dit jaar voor de tweede keer plaats. Bij de eerste editie werden creatieven uitgedaagd om de identiteit van het goede doel Free Press Unlimited terug te brengen tot de essentie: één idee gevat in één briljante printadvertentie. Ruim 50 teams deden mee aan de wedstrijd. Reclamebureau Alfred werd door een gerenommeerde jury gekozen als winnaar. Het werk is ingezonden naar het Cannes Lions International Festival of Creativity 2014.

 

De mediapartners van de Creative Press Challenge zijn Amsterdam Ad Blog, Creatie (Adfo Groep) en MarketingTribune. Meer informatie over de Creative Press Challenge 2014, zoals over de jury en shortlist, wordt later dit jaar bekend gemaakt.

 

www.creativepresschallenge.nl

www.devolkskrant.nl  

www.persgroep.nl

 

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!