Discovery Networks scoort recordmarktaandeel van 6,9 procent op 20-49 in juli
09-08-2013 15:05:30 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3824 | Tags:

Discovery Networks scoort in de maand juli een recordmarktaandeel van 6,9% in de brede commerciële doelgroep 20-49 jaar; een groei van 88% t.o.v. juli 2012. Dit is met name te danken aan TLC die met een marktaandeel van 5,1% in de doelgroep Vrouw 20-49 opnieuw een record behaalt; een groei van 138% t.o.v. juli 2012. TLC is hiermee de 6de zender van Nederland.Met de introductie van crime- zender ID heeft Discovery Networks een tweede zender gelanceerd die populair is onder vrouwen. ID behaalde in juli haar grootste marktaandeel tot nu toe: 1,4% in de doelgroep Vrouw 20-49.

 

Jochem de Jong, algemeen directeur Discovery Networks: “Ik ben bijzonder trots op ons succes in juli, zeker nadat we in juni al alle records braken. Naast Discovery Channel dat constant scoort onder mannen, groeien we door de populariteit van TLC en ID onder vrouwen. Dat maakt ons een complete partij voor kijkers, adverteerders en distributeurs.”

 

TLC

TLC behaalde in juli haar grootste marktaandeel tot nu toe: in de doelgroep Vrouw 20-49 bedroeg het marktaandeel 5,1%; een groei van 138% t.o.v. juli 2012. TLC was hiermee de 6e zender in Nederland. In de jongere doelgroep Vrouw 20-34 scoort de zender hoger. Met een marktaandeel van 5,7% was TLC zelfs de 5e zender van Nederland. In prime time (18:00-24:00 uur) werden door TLC ook de hoogste marktaandelen ooit behaald, namelijk 3,1% in de doelgroep Vrouw 20-49 en 3,8% in de doelgroep Vrouw 20-34. De best bekeken programma’s in juli waren:Breaking Amish, Cake Boss en Cheer Perfection.

 

ID

ID behaalde met 1,4% in de doelgroep Vrouw 20-49 het hoogste marktaandeel tot nu toe. ID is bijzonder populair in het iets oudere segment, getuige het marktaandeel van 1,6% in de doelgroep Vrouw 35-49.

Tot de populairste programma’s in juli behoorden I Was Murdered, Dr G. Medical Examiner en On the Case with Paula Zahn.

 

Hoogste kijktijd

TLC en ID behoren ook qua kijktijd tot de top zenders van Nederland: kijkers van ID kijken gemiddeld 86 minuten per dag naar de zender, de hoogste score van alle zenders van Nederland. Kijkers van TLC kijken gemiddeld 58 minuten naar de zender per dag en TLC staat hiermee op de vierde plaats.

 

Discovery Networks

Met TLC en ID in het zenderpakket is Discovery Networks enorm gegroeid in het vrouwelijke segment van TV kijkers. In de doelgroep Vrouw 20-49 behaalde Discovery Networks een totaal marktaandeel van 8,1%, een groei van 147% t.o.v. dezelfde maand in 2012. In de jongere doelgroep Vrouw 20-34 behaalde Discovery Networks een recordmarktaandeel van 8,7%; een groei van 144% t.o.v. dezelfde maand vorig jaar.

 

Discovery Networks Benelux maakt deel uit van Discovery Communications, (NASDAQ: DISAD, DISBD, DISCK): ’s werelds grootste non-fictie mediabedrijf, met ruim 1,5 miljard gecumuleerde abonnees in meer dan 180 landen. Discovery Networks Benelux voert acht zenders in Nederland en België, waarvan Discovery Channel, TLC en Animal Planet in Nederland overal te ontvangen zijn, en Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase, Animal Planet HD en ID digitaal. In Vlaanderen is Discovery Channel analoog te ontvangen. Alle andere Discovery-kanalen, op TLC na, zijn hier digitaal te ontvangen. 

Internationaal voert Discovery ook diensten zoals howstuffworks.com en treehugger.com. De zenders van Discovery Networks Benelux bereiken in Nederland maandelijks ruim 10 miljoen unieke kijkers. Discovery Channel lanceerde ‘SPECIES: een blauwdruk van jonge mannen’, de grootste studie naar de Europese man ooit. De Discovery Channel en TLC-panels bestaan uit 15.000 mensen en bevestigen Discovery Networks Benelux’ rol als expert op het gebied van jonge mannen en vrouwen.

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie