Discovery en Viacom: gezamenlijke ad salesorganisatie BrandDeli - Allard Ruyl CEO, Boris Hendriksen COO
06-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 10437 | Tags:

 

Discovery Networks Benelux (DNB) en Viacom International Media Networks (VIMN) hebben bekend gemaakt een strategische samenwerking aan te gaan. De joint venture, genaamd BrandDeli, vertegenwoordigt acht lineaire televisiezenders van beide bedrijven. Deze zenders zijn complementair aan elkaar en hebben allen een eigen groep fans. De salesorganisatie presenteert een portfolio van merken die een gezamenlijk marktaandeel van meer dan 11%  in de doelgroep 20-49 jaar behalen. BrandDeli is hierdoor het nieuwe alternatief voor adverteerders op de Nederlandse markt ten opzichte van de traditionele zendergroepen. De nieuwe organisatie is voor 50% eigendom van beide bedrijven en gaat op 1 november 2013 van start.

 

BrandDeli vertegenwoordigt de volgende acht televisiezenders: Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, ID, Nickelodeon, MTV, TeenNick en TLC. Daarnaast brengt BrandDeli een schat aan kennis van de verschillende doelgroepen samen en biedt haar partners tegen een aantrekkelijk tarief opvallende brand partnerships die resultaatgericht zijn. Naast televisie zendtijd biedt BrandDeli haar partners ook de online vertegenwoordiging aan voor uiteenlopende platformen.

 

Allard Ruyl, momenteel commercieel directeur bij DNB is benoemd tot CEO van BrandDeli en Boris Hendriksen, momenteel VP Ad Sales bij VIMN is benoemd tot COO. In de nieuwe organisatie zijn 67 mensen werkzaam en het bedrijf is gehuisvest in Amsterdam.

 

Dee Forbes, President & Managing Director van Discovery Networks Western Europe: "Zowel DNB als VIMN zijn sterke bedrijven in de Nederlandse markt en vertegenwoordigen bekende merken. Het samenbrengen van deze twee organisaties in BrandDeli zorgt ervoor dat we een uitgebreide keuze aan gedifferentieerde merken en service op maat kunnen bieden aan de Nederlandse markt.”

 

Patrick Alders, Senior Vice President VIMN Noor-Europa: “BrandDeli biedt adverteerders toegang tot een brede en unieke mix aan doelgroepen via DNB en VIMN’s sterke complementaire merken. De gecombineerde doelgroep kennis en de schat aan ervaring in het op creatieve wijze bereiken van voor adverteerders belangrijke doelgroepen gaan BrandDeli zeker tot een succes maken.”

 

BrandDeli is een joint venture tussen Discovery Networks Benelux en Viacom International Media Networks. De organisatie vertegenwoordigt in totaal acht lineaire televisiezenders: Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, ID, Nickelodeon, MTV, TeenNick en TLC. Naast reclamezendtijd kunnen adverteerders en mediabureaus ook bij BrandDeli terecht voor hun branded content activiteiten, zowel on- als offline. BrandDeli is voor 50% eigendom van Discovery Networks Benelux en voor 50% eigendom van Viacom International Media Networks.

 

 www.branddeli.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie