DreamWorks Animation's Turbo FAST vanaf 24 december op Netflix
03-12-2013 15:46:06 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3977 | Tags:

 

Turbo en zijn Flitsende Actie Stunt Team dagen de wereld uit tot een slakkentempo wanneer ze wereldwijd op de dag voor kerst hun debuut maken: dinsdag 24 december om 9:01 uur. Vanaf dan  zijn de eerste vijf afleveringen van de gloednieuwe serie Turbo FAST van DreamWorks Animation exclusief in alle Netflix regio’s te bekijken.. De hele familie kan deze kerst de eerste vijf afleveringen streamen. Daarna zullen het hele jaar door nieuwe afleveringen worden toegevoegd.

 

De allereerste Netflix Original-serie voor kinderen, Turbo FAST van DreamWorks, is een komedie met een hoog octaangehalte: alles wordt doorgevoerd tot in het extreme wanneer Turbo en zijn team spannende avonturen beleven op de coolste raceparcours en de gekste uitdagingen aangaan. Het maakt niet uit hoe zeer alles uit de hand loopt: deze slakken steunen elkaar door dik en dun.

 

De leden van het stuntteam (Turbo, Whiplash, Zoef, Coole Kanjer, Witte Schaduw, Slipspoor en Chet) hebben al een schare fans na de speelfilm Turbo, van DreamWorks Animation, die eerder dit jaar wereldwijd in de bioscoop te zien was en al meer dan $ 280 miljoen heeft opgebracht. De gloednieuwe televisieserie diept de knotsgekke persoonlijkheden van het slakkenteam uit en gebruikt 2D-design om de snelle, opgevoerde wereld van het stuntteam op een stijlvolle manier in beeld te brengen.

 

"We zeggen al enige tijd dat Netflix voor een revolutie in de televisiebranche zorgt, en we zijn enthousiast dat we hier nu officieel deel van uitmaken," zegt Jeffrey Katzenberg, CEO van DreamWorks Animation. "Ze zijn een fantastische partner en dankzij hun visie beschikken onze personages over een prachtig platform waarvan gezinnen wereldwijd kunnen genieten."

 

"We zijn blij dat we kunnen samenwerken met de getalenteerde verhalenmakers van DreamWorks Animation om deze kerst aan gezinnen wereldwijd Turbo FAST te leveren, onze eerste Original-serie voor kinderen," zegt Ted Sarandos, Chief Content Officer van Netflix. "De komende maanden komen er nieuwe afleveringen bij, dus kinderen hebben het hele jaar iets om naar uit te kijken."

 

Turbo FAST werd geproduceerd door DreamWorks Animation Television met productieservices van Titmouse Inc. en is gebaseerd op personages die door David Soren zijn bedacht voor de speelfilm Turbo van DreamWorks Animation. Producenten zijn Ben Kalina en Jennifer Ray.  Een van de uitvoerende producenten is Chris Prynoski.

 

Over Netflix

Netflix is wereldwijd het toonaangevende netwerk voor internettelevisie met meer dan 40 miljoen leden in meer dan 40 landen die gezamenlijk meer dan een miljard uur aan tv-series en films per maand kijken, inclusief originele series. Voor een vaste lage prijs per maand kunnen Netflix-leden zoveel kijken als ze willen, altijd en overal, op vrijwel elk scherm met een internetverbinding. Leden kunnen films en series afspelen, pauzeren en verder kijken, alles zonder commercials of verplichtingen.

 

Over DreamWorks Animation

DreamWorks Animation maakt entertainment van hoge kwaliteit, waaronder computeranimatiefilms, televisiespecials en -series, en live-evenementen voor wereldwijd publiek. Het bedrijf heeft creatief talent van wereldklasse en een krachtig en ervaren managementteam, maar beschikt ook over geavanceerde technologieën en technieken voor het maken van films. DreamWorks Animation is de afgelopen vijf jaar door FORTUNE Magazine uitgeroepen tot een van de honderd beste werkgevers. In 2013 stond DreamWorks Animation op de twaalfde plaats in deze lijst. Alle speelfilms van DreamWorks Animation worden geproduceerd in 3D. In totaal zijn 27 tekenspeelfilms van dit bedrijf te zien geweest in de bioscoop, waaronder de franchiseversies van Shrek, Madagascar, Kung Fu Panda, Hoe tem je een draak 3 en De gelaarsde kat.

 

www.netflix.com

www.teamTurboFast.com   

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie