Durex en MTV zetten nieuwe stap tegen HIV met online platform Someone Like Me

MTV heeft een driedelige documentaire gemaakt My Seks Life and Everyone Else’s. Iedere aflevering behandelt een specifiek onderwerp: Is seks beter wanneer je een relatie hebt?, Zorgt porno ervoor dat je onzeker wordt? en Wat zijn je grootste zorgen rondom seks?. Maandag is de wereldwijde première van de eerste aflevering, 20:50 uur Nederlandse tijd, te zien op MTV. Iedere uitzending duurt een uur en ook rondom de afleveringen kunnen kijkers meepraten, dit via de hashtag: #mtvmysekslife.
Door verhalen te delen, inspirerende acties op te zetten en te vieren dat er meer openheid en kennis is over alles wat met relaties en seks te maken heeft en daarmee meer zelfvertrouwen en controle te hebben over de eigen keuzes nodigen Durex en MTV SAF jongeren uit om zich te laten horen in de nieuwe revolutie: open en zonder schaamte te praten over seks en alles wat ermee te maken heeft, het taboe te doorbreken, het zelfvertrouwen te versterken om gezamenlijk te werken aan een wereld zonder HIV.
Georgia Arnold, Executive Director van de MTV Staying Alive Foundation, over dit initiatief: “In de afgelopen 15 jaar heeft de MTV Staying Alive Foundation zich ingezet om via creatieve en innovatieve projecten een positieve invloed te hebben op het seksuele gedrag van jongeren wereldwijd. Wij geloven erin dat de jonge generatie verandering kan brengen in de ontwikkeling van de HIV-epidemie en zijn enthousiast om samen te werken met Durex en zo jongeren in staat te stellen dit te doen.”
Volker Sydow, Durex Global Category Director van Reckitt Benckiser: “Seksuele gezondheid en welzijn zijn essentieel onderdeel van onze organisaties. MTV SAF en Durex delen dezelfde visie over het verbeteren van seksuele gezondheid onder jongeren wereldwijd evenals de energie, de betrokkenheid en de passie om dit waar te maken. We zijn enthousiast om met #someonelikeme jongeren van over de wereld te voorzien van een revolutionair platform waar zij zich kunnen uitspreken, verhalen kunnen delen en fundamentele veranderingen teweeg kunnen brengen in hun ervaringen en te zorgen voor een HIV-vrije generatie. ”
World Aids Day
Tijdens World Aids Day organiseren Durex en MTV SAF in 7 wereldsteden events om de revolutie te vieren, dit in de steden: Sydney, Shanghai, Singapore, Moskou, Berlijn, Mexico Stad, Bogota en Columbia.
Over MTV Staying Alive Foundation
MTV SAF is een internationale organisatie die content produceert en hulp verleent en zich op deze manier inzet tegen het verspreiden van HIV onder jongeren. De stichting maakt en verspreid uitdagende content voor HIV preventie. Deze content wordt wereldwijd verspreid via de MTV kanalen en andere zenders. Daarnaast steunt MTV SAF mensen die zich inzetten tegen de verspreiding van de HIV epidemie in hun eigen omgeving. MTV SAF heeft tot op de dag van vandaag alle top 50 landen waar HIV voorkomt bereikt. De stichting heeft nu al 429 subsidies verleent in 63 verschillende landen en 4,5 miljoen dollar geïnvesteerd in HIV-preventie projecten. MTV SAF staat geregistreerd in de UK als goed doel en in de US als 501c3 goededoelenorganisatie.
http://stayingalivefoundation.org
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie