Emerce eDay 2013: Aza Raskin over langer, beter leven met prachtig ontworpen technologie
03-10-2013 19:53:44 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4396 | Tags:

Goed design van producten kan honderden miljoenen mensen langer laten leven. Aza Raskin heeft een visie op hoe design technologie beter draagbaar maakt, tot maar data-input leidt en levens kan redden. Op eDay vertelt hij hoe.

 

Een horloge met een touchscreen is niet per definitie een revolutionare uitvinding. Een krop sla leidt niet tot een langer leven. Wanneer vorm en functie van de klok of het voedsel echter op een doel worden afgestemd, krijgen wijzers en blaadjes plots een totaal andere betekenis.

 

Aza Raskin bouwde in de afgelopen jaren in San Franciso een designbedrijf dat mensen helpt om gezonder te leven. Dat is op tal van zaken van toepassingen, van software tot hardware en van diensten tot onderlinge communicatie. Raskins ideeën en uitvoering daarvan zijn zo aansprekend dat zijn bedrijf begin dit jaar voor miljoenen dollars door Jawbone werd overgenomen.

 

Jawbone is bekend van de prachtige draagbare speakers. En van de Up, een armband+app die meet hoe je beweegt, eet en slaapt. Die data worden online verzameld zodat de drager ervan de ontwikkelingen van zijn gezondheid kan volgen en analyseren. Een typisch voorbeeld van de quantified self.

 

Voor Emerce eDay komt de Amerikaan over om zijn visie op design en technologie te delen. Hij werpt een blik in de toekomst met een beschouwing van de nieuwe generatie hardware die zich begint aan te dienen.

 

 

Leden van het Nederlands MediaNetwerk gaan naar Emerce eDay met korting

 

Leden van het Nederlands MediaNetwerk gaan naar Emerce eDay met korting. Dat is dus weer mooi meegenomen. Gebruik bij jouw inschrijving de code EDAY50MENE voor 50 euro korting.

 

Klik hier om je aan te melden

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie