Eén website voor één PostNL
17-06-2014 11:49:58 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2750 | Tags:

Vandaag introduceert PostNL dé nieuwe online plek voor alle informatie over post, pakketten en het bedrijf zelf. Daarmee heeft PostNL één centrale website – postnl.nl – waar klanten al hun vragen kunnen stellen en zaken kunnen regelen via pc, smartphone of tablet. Klantvriendelijkheid en gebruiksgemak zijn uitgangspunten bij de invulling van deze nieuwe website.

 

De introductie van deze State of the Art website zorgt dat de klant in alle opzichten centraal staat. De vier meest gevraagde onderwerpen staan daarom nu bovenaan de homepage: Track & Trace, Postcode zoeken, Bereken mijn tarief en Postkantoor zoeken. Daarbij wordt scherper gecheckt of de antwoorden die worden gegeven duidelijk en overtuigend zijn voor de klant.

 

Ontwerpprincipes

Voor deze nieuwe publieke website heeft PostNL diverse belangrijke klantgerichte ontwerpprincipes toegepast. Voorbeelden hiervan zijn Killer Apps – veelgebruikte functies die altijd toegankelijk zijn, ‘Simple search’ – bezoekers vinden altijd direct antwoord op hun vraag, ‘Way finds’ – toepassing van een logische en intuïtieve navigatie en ‘Exit buttons’ – duidelijke signalen wanneer een bezoeker de PostNL site verlaat.

 

Responsive website

Om ervoor te zorgen dat PostNL altijd en overal toegankelijk is, is de website responsive. Dit betekent dat de website zich aanpast aan de device van de bezoeker. Dat kan een smartphone, tablet of laptop zijn. Aangezien momenteel 34% van de klanten de website via online devices bezoekt, is het belangrijk dat de content van de website hier ook goed op wordt gepresenteerd.

 

Eén PostNL

Het motto van de nieuwe website is: PostNL wijst je de weg naar een relevant en overtuigend antwoord op jouw vraag. De website sluit aan bij de nieuwe strategie. Dit is één herkenbaar en verbonden PostNL, persoonlijk en altijd dichtbij voor de klant. Het resultaat is een hogere klanttevredenheid en meer bezoekers.

 

Toepassing van Srum-methode met leveranciers

De ontwikkeling en bouw van de website is in nauwe samenwerking gegaan met de leveranciers Valsplat – user en usability experts, Fabrique – design en interactie experts en Incentro – CMS experts. Samen met deze partijen is de website volgens een Scrum-methode ontwikkeld. Een methode die past bij dit soort complexe projecten. In korte sprints en scrums worden daarom snel werkende producten opgeleverd, die klanten vervolgens konden testen. Tijdens scrums werden de acties daarna weer gemakkelijk bijgesteld. Een resultaatgerichte aanpak met grote betrokkenheid van alle deelnemers. 

 

 

www.postnl.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie