Eerste Twitter Amplify-programma van Samsung, NOS en Ster bij #Sochi2014
05-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3117 | Tags:

Tijdens de Olympische Winterspelen startte het eerste Amplify-programma op Twitter in Nederland. De primeur was aan de NOS en Samsung. Video’s en foto’s van de Olympische Spelen werden vanuit de NOS getweet en exclusief door Samsung gesponsord. Hierdoor was het bereik van de bijzondere NOS-beelden uit Sochi enorm. Zowel gebruikers van Twitter als NOS en Samsung profiteerden maximaal van dit sociale vergrootglas dat Twitter op de highlights van dergelijke evenementen legt.

 

TV en Twitter vergroten merkbeleving en real time mediagebruik

NOS Sport (@NOSsport) en Samsung (@samsungmobilenl) haakten, door de gezamenlijke inspanning van Ster en Twitter, als partners vlak voor de Winterspelen aan. De eerste Amplify-campagne liep van de openings- tot en met de sluitingsceremonie. De betrokkenheid van gebruikers van Twitter bij de berichtgeving was groot: in totaal waren er meer dan een half miljoen clicks en retweets op de door Samsung gesponsorde tweets van @NOSsport.

 

Geert Mol, Head of Marketing Communications Samsung: “Het ‘engagement level’ liep zelfs op tot meer dan 19% bij de tweet van @NOSsport over de gouden medaille van Ireen Wüst op 9 februari. Een bijzonder hoog resultaat voor online campagnes. Daar doen we het voor.” Samsung kreeg meer dan 9000 nieuwe volgers.

 

Exclusieve sponsoring versterkt content sharing

Een Amplify-programma creëert een echte win-win-win: voor de content partner, de adverteerder en de gebruikers van Twitter. Lara Ankersmit, Hoofd Digitale Media NOS: “Het mooie aan deze samenwerking vind ik dat elke partij vanuit zijn eigen kracht een aandeel had. Vanuit de NOS konden we onze premium content delen met een veel groter publiek. Daar is het ons om te doen.”

 

Arian Buurman, algemeen directeur Ster: “Bij Ster zoeken we continu naar mogelijkheden om bestaande media te koppelen aan nieuwe. Deze samenwerking is daar een goed voorbeeld van. De kracht van het medium televisie combineren we met de kracht van Twitter. Zo versterkt second het first screen en vice versa, wat resulteert in voordeel voor adverteerders. Ik ben er trots op dat we als eerste in Nederland samen met Twitter en NOS deze case tot een succes hebben weten te maken voor Samsung.”

 

Marc de Vries, country manager Twitter: “Ik vind het prachtig dat zoveel meer gebruikers van Twitter door deze eerste Amplify-deal in Nederland van de Olympische Spelen genoten hebben. Zo maakt Twitter verschil. Sinds we Amplify lanceerden in mei 2013 zijn er wereldwijd zo’n 50 Amplify deals geweest.”

 

www.samsung.nl  

www.nos.nl

www.ster.nl

 

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!