Emerce/MetrixLab: Kanshebbers Website van het Jaar 2013 bekend
29-10-2013 14:54:18 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3960 | Tags:

De stemperiode van de Website van het Jaar verkiezing, de belangrijkste online publieksprijs van Nederland, is gesloten. Op 14 november worden de Awards voor de Beste en Populairste websites volgens het Nederlandse publiek uitgereikt.

 

De top vijf kanshebbers per categorie zijn bekend. Welke Nederlandse website wint in 2013 de felbegeerde titel Website van het Jaar? De volledige lijst met titelkanshebbers is hier te bekijken.

 

Het Nederlandse publiek beoordeelde in twintig categorieën haar favoriet op inhoud, navigatie en ontwerp. In elke categorie zijn twee prijzen te winnen: de Beste en de Populairste Website van het Jaar. De Beste Website is de site met de hoogste score. De Populairste Website is de site met de meeste stemmen. De overall winnaar is de website met de beste relatieve beoordeling en mag zich Dé Website van het Jaar noemen. Dit jaar bracht het Nederlandse publiek ruim 864.000 stemmen uit op www.websitevanhetjaar.nl.

 

De verkiezing is een initiatief van MetrixLab en Emerce en werd voor het dertiende achtereenvolgende jaar in ons land gehouden. Op 14 november wordt tijdens de feestelijke uitreiking in The Harbour Club Amsterdam in aanwezigheid van de grootste merken van het land de winnaars bekendgemaakt. Winnaars in 2012 waren onder andere Tweakers, funda.nl, Groupon, NU.nl, Volvo, Google en 24Kitchen.

 

De verkiezing wordt naast Nederland ook in Duitsland, Frankrijk, Engeland, Spanje, Italië, India en Brazilië gehouden. In Nederland wordt Website van het Jaar gesteund door onder andere Terremark, Unitt en True.



Over Emerce
Emerce gaat over online business, media en marketing en biedt managers en ondernemers inspiratie en kennis om te kunnen innoveren. Het crossmediale merk Emerce omvat een magazine dat negen keer per jaar verschijnt, speciale edities zoals de Emerce 100, de eGuide en de Digital Marketing Guide, een nieuwssite, dagelijkse e-mailnieuwsbrieven, webseminars en aansprekende events, waaronder Emerce eDay, Mobile Convention Amsterdam en Digital Marketing Live.

 

Over MetrixLab
MetrixLab is één van de snelst groeiende, wereldwijd opererende aanbieders van online marktonderzoek. Door middel van innovatieve technologieën en geavanceerde analysemethoden helpt MetrixLab haar opdrachtgevers marketingvraagstukken te beantwoorden. Met het hoofdkantoor in Rotterdam en vestigingen in New York, Chicago, Minneapolis, Seattle, San Francisco, Miami, Cincinnati, Londen, Hamburg, Parijs, Madrid, Shanghai en Hyderabad doet MetrixLab in meer dan 50 landen online onderzoek.

 

www.emerce.nl

www.metrixlab.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie