Endemol en RTL ontwikkelen campagne voor Smiths: Gezellige Tijden
27-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4886 | Tags:

 

Endemol Nederland en RTL Nederland hebben een nieuwe campagne voor Pepsico / Smiths ontwikkeld, met als doel het publiek opnieuw kennis te laten maken met de product variatie van Smiths. In de campagne worden de zes smaken van Smiths tot leven gebracht als karakters in hun eigen soap Gezellige Tijden.

 

De campagne is gebaseerd op een tweeledig concept waarin transmediale storytelling en gamifaction samenkomen en maakt gebruik van de kracht van de zeer succesvolle RTL 4-serie Goede Tijden, Slechte Tijden. De zes smaken van Smiths spelen de hoofdrol in de digitale soap ‘Gezellige Tijden’,  waarin intriges, verhoudingen, liefdes, ruzies en romances aan bod komen, gelardeerd met een flinke dosis humor. De soap wordt voor een deel verteld in TV-commercials, en voor een ander deel in de acht maanden durende campagne op een speciaal ingerichte landingpage op www.desmaakvanvandaag.com.

 

Daarnaast hebben de karakters een prominente plek in de GTST Quiz, een Q&A over 24 jaar GTST. De GTST Quiz is ontwikkeld als Turnbased App voor Android en iOS en als tv-programma tijdens de zomerstop van de soapserie. Door het concept terug te laten komen in diverse media-uitingen en contactmomenten van Smiths en Goede Tijden, Slechte Tijden, komt de consument op een speelse manier in contact met de diversiteit van de productrange van Smiths.

 

www.desmaakvanvandaag.com

www.endemol.nl

www.rtl.nl