Exact geeft voorproefje nieuwe User Interface
25-11-2013 12:51:44 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4052 | Tags:

Tijdens de achtste editie van de Synergy Xperience werd de hechte partnership tussen businesspartners Nobel en Exact nog eens bevestigd. Piet van Vugt, CEO van Nobel, zorgde tijdens zijn keynote voor een inspirerend kijkje in de toekomst van de IT en Jarno van Hurne,  Product Marketing Director van Exact, gaf zijn toehoorders een voorproefje van de toekomstige gebruikersomgeving en mobiele apps voor het Synergy-platform.

 

De Synergy Xperience is een jaarlijks door Nobel georganiseerd evenement waar onder andere de nieuwste ontwikkelingen en mogelijkheden van het Exact Synergy-platform worden getoond. Als Gold Partner van Exact ontwikkelt Nobel al jaren marktspecifieke SaaS-producten op basis van Exact Synergy. De opeenvolgende opening keynotes van Piet van Vugt en en Jarno van Hurne gaven blijk van de gezonde interactie tussen beide bussinesspartners, waarbij het publiek bovendien een voorproefje te zien kreeg van de toekomstplannen van Exact.

 

Ontwerpvoorstellen
Met een multimediaal betoog overdonderde Van Vugt het publiek met een overzicht van de voortrazende ontwikkelingen in de IT en welke impact die hebben op bedrijven. Big Data, het Internet of Things en Wearable Computing, allemaal ontwikkelingen die de businessmodellen van de toekomst gaan bepalen. Volgens Van Vugt moeten bedrijven voorbereid zijn op het enorme tempo waarmee de wereld verandert, en dit kan alleen door slimmer om te gaan met informatie.
Een belangrijk deel van zijn betoog ging over het belang van mobiel werken, mobiele apps en cloud computing. Belangrijke ontwikkelingen waar Exact volgens hem nog meer aan zou moeten doen. Als voorbeelden noemde hij Exact Globe, ERP-software die vooralsnog niet als cloud-app af te nemen is, en Exact Synergy, dat hij typeerde als een fantastisch mooi conceptueel product, wat als platform enorme voordelen oplevert en ruimte biedt om meer apps toe te voegen. Van Vugt deed een nadrukkelijke oproep  naar Van Hurne: "Exact, wij willen apps!"
Van Hurne verzekerde het publiek tijdens zijn presentatie dat Exact heel goed luistert naar de wensen en behoeften klanten en sinds 2009 verschillende apps beschikbaar heeft.  Gedurende 2014 zal hier vanuit Exact zoals Van Vugt verzoekt door Exact zwaar op worden ingezet. Deze claim onderbouwde hij met diverse voorbeelden van nieuwe apps die in 2014 gelanceerd zullen worden, en enkele ontwerpvoorstellen die een mogelijke nieuwe gebruikersomgeving voor Exact Synergy lieten zien met een modernere lay-out en meer aandacht voor sociaal samenwerken en het inrichten van workflows. "Deze apps tonen hoe Synergy tegenwoordig door klanten afgenomen wordt, we hebben nog meer ideeën over hoe  Synergy eruit zou kúnnen gaan zien," benadrukte Van Hurne. "Wij vinden dit een mooie richting voor een werkomgeving die frisser, laagdrempeliger en makkelijker te gebruiken is."

 

Mobile First
In de roadmap die door Van Hurne werd geschetst, zal Exact in de periode van 2014 naar 2018 meer focus leggen op nieuwe deployment-modellen, zoals de IaaS- en PaaS-producten van partners als  Nobel, en trends als consumerization, focus op kernactiviteiten, business collaboration en business intelligence. Een van de belangrijkste thema’s van Exact voor 2014 is echter Mobile First.

 

Van Hurne "Er komt veel meer focus op mobiel werken. Het kan allemaal simpeler, mooier en makkelijker. Wij willen een nieuwe standaard gaan zetten op het gebied van mobiele apps." In 2014 zullen we daar de eerste resultaten van gaan zien in de vorm van een nieuwe CRM-app, een medewerkers-app en een urenschrijf-app. Van Hurne besluit zijn betoog met de stelling dat de druk bij Exact hoog is om snel mee te veranderen met de markt

 

Business Intelligence
Exact verwelkomt feedback uit de markt. Daarnaast zal de samenwerking met partners als Nobel verder uitgebreid worden om IaaS en PaaS-producten voor specifieke marktsegmenten te kunnen aanbieden. Ten slotte kondigde Van Hurne aan dat Exact werkt aan de ontwikkeling van brede ondersteuning voor Business Intelligence-oplossingen van derde partijen. Dit is volgens Van Hurne noodzakelijk om Big Data en Business Intelligence te gaan ondersteunen van elke BI-oplossing, zodat Exact daarvoor standaard dashboards en views kan gaan ontwikkelen waarmee organisaties meer waarde uit hun bedrijfsdata kunnen halen.

 

Van Vugt spreekt na de keynotes nog waardering uit voor de toekomstplannen van Exact: "Voorheen was de innovatie van Exact vooral zichtbaar in de cloud-oplossingen, wat maar een klein deel van de markt is. Vandaag hebben we gezien dat innovatie een bedrijfsbreed speerpunt is voor Exact. Daar kunnen klanten van Nobel ook van profiteren."

 

Meer informatie over de Synergy Xperience

Meer informatie over de ERP-producten  van Nobel

 

www.nobel.nl

www.exact.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie