[Cross Media Congres] Exterion komt met online panel Work Shop Play
14-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5071 | Tags:

 

Hoe relevant is out-of-home nog in crossmedia? Die vraag stelt Guy van Grimmelt (Exterion) tijdens het Cross Media Congres vandaag in Amsterdam. De uitdaging is om met Big Data het bereik te diversificeren. Volgende week lanceert het bedrijf het online panel Work Shop Play om nog meer consumentendata te verzamelen.

 

Out-of-home heeft zichzelf als geen ander medium moeten heruitvinden, stelt Van Grimmelt. Momenteel maakt het nog maar 5% uit in de mediamix. 'Dat vereist creativiteit.' Zo heeft Exterion zijn bereiksgebieden dusdanig met Big Data verrijkt dat adverteerders hun boodschap veel beter kunnen segmenteren.

 

Volgende week lanceert Exterion het platform Work Shop Play, waar consumenten vragen kunnen beantwoorden over hun gedragingen. Dat gebeurt met een outdoor-campagne met slogans als 'Zangverbod voor Volendammers' (Guy: 'Die hangen we natuurlijk alleen in Volendam!'), 'Waxen is een kutgevoel' en 'Een webshop is een nepshop'.

 

Out-of-home vraagt ook om activatie, bijvoorbeeld door Twitter- of Facebook-acties en gimmicks als game-booths. Van Grimmelt: 'Daarom zijn we ook in mobiel gestapt, want het werkt het beste als je een goede doorvertaling naar mobiel maakt. Zo bereik je meer stickyness.'

 

www.exterionmedia.com/nl

 

De Cross Media Awards worden gesponsord door RLVNT, Ster, PauwR, 538 Groep, Exterion Media en MarketingTribune