Exterion Media tovert abri’s om tot 3D-ovens voor Ratatouille
05-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7651 | Tags:

Klik op de foto voor een vergroting

 

Afgelopen dinsdag pakte Exterion Media groots uit met een gloednieuwe spectaculaire campagne ter promotie van Disneyland Paris’ nieuwste attractie Ratatouille: The Adventure, gebaseerd op de gelijknamige Disney?Pixar film Ratatouille. Twee abri’s, één in Rotterdam en één in Tilburg, zijn compleet omgetoverd tot immense 3D-ovens inclusief een fornuis, pannen op het dak, een vers afgebakken baguette-bank én de overheerlijke geur van vers appelgebak. Dinsdag werd het officiële startsein gegeven voor de campagne, die nog tot 1 juli 2014 loopt.

 

Van standaard abri tot sensationele 3D-oven

In samenwerking met Disneyland Paris kwam Exterion Media tot deze unieke campagne, die de toegevoegde waarde van impactvolle buitenreclame toont. In de nacht van maandag op dinsdag ondergingen zowel de abri op de Coolsingel in Rotterdam als de abri op de Spoorlaan in Tilburg een ware metamorfose en werden omgebouwd tot enorme 3D-ovens. Met een fornuis en pannen op het dak zijn de abri’s echte eyecatchers. Ook de geur van vers appelgebak die uit de abri’s opstijgt geeft een extra dimensie aan het geheel. Met de toevoeging van deze nieuwste technologie die geur mogelijk maakt, wanen bezoekers zich volledig in de wereld van de culinair onderlegde rat Rémy, die de hoofdrol vervult in Ratatouille: The Adventure. Speciaal voor de kick-off van de campagne die dinsdag plaatsvond, werden twee hostessen ingezet om consumenten te verlekkeren met verse Ratatouille groenten. 

 

Inkrimpen tot de grootte van een rat

“Het idee van Disneyland Paris om de Nederlanders een gevoel te geven van de nieuwe spectaculaire attractie Ratatouille: The Adventure was een uitdaging die we graag zijn aangegaan. In Ratatouille: The adventure krimpen bezoekers tot de grootte van een rat en beleven ze net als Rémy hoe het is om een rat in een grote mensenwereld te zijn. Juist dat gevoel hebben we ook Nederland proberen mee te geven. Wederom een mooie additionele actie naast de traditionele buitenreclame campagne”, aldus Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director bij Exterion Media.

 

Over Exterion Media

Exterion Media Nederland is onderdeel van Exterion Media International. Exterion Media Nederland onderscheidt zich in het bereiken van waardevolle doelgroepen voor adverteerders, het leveren van kwalitatieve en kwantitatieve insights, operationele excellentie en het bouwen en onderhouden van lange termijn relaties.

Exterion Media heeft diepgaande kennis van doelgroepen en de markt, een breed aanbod, jarenlange expertise en is marktleider in interactieve buitenreclame. Hiermee biedt Exterion Media adverteerders innovatieve en creatieve buitenreclame-oplossingen op straatmeubilair, NS-stations, billboards en via vervoersreclame. Door onder andere exclusieve samenwerkingen met de Nederlandse Spoorwegen en Schiphol kunnen adverteerders hiermee op de meest uiteenlopende locaties de massa of juist heel gericht waardevolle doelgroepen bereiken.

Exterion Media is eigendom van Platinum Equity, een toonaangevend private equity bedrijf dat gespecialiseerd is in fusies, overnames en operaties.

 

Over Ratatouille: The Adventure

In de ratmobiel krimpen de gasten tot het formaat van een rat voor een waanzinnig culinair avontuur door Gusteau’s bekende restaurant. Het avontuur begint op de daken van Parijs, waarna de gasten zich begeven naar de bruisende keuken van het restaurant van Gusteau, om vervolgens een bezoekje brengen aan de voorraadkast en daarna de drukke eetzaal in te gaan onder toeziend oog van Chef Skinner. Dit smaakvolle avontuur zit vol onverwachte wendingen. Deze gloednieuwe attractie in Disneyland Paris opent op 10 juli 2014 officieel haar deuren.

 

 

 

 

www.exterionmedia.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie