Frequentie glossy GOOISCH… als lifestyle gaat omhoog
13-11-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6140 | Tags:

Uitgever - hoofdredacteur Peter Contant laat vandaag weten de titel in 2014 vier keer uit te willen brengen plus twee specials. Ook schrijft het magazine na vijf nummers al zwarte cijfers. Dat is eerder dan begroot.

 

Deze positieve wending is volgens Contant het resultaat van hogere inkomsten uit
lezersopbrengsten dan verwacht. GOOISCH zit op een gemiddelde betaalde
verkoop van > 40.000 betaalde exemplaren, waarvan ruim 25.000 in de
losse verkoop.

 

In de nieuwste editie, die vanaf donderdag verkrijgbaar is, verwelkomt GOOISCH
nieuwe onderdelen, waaronder stewardess Emma als columnist en de rubriek
GOOISCH4Lifestyle.nl. Interieurspecialist Madelon Oudshoorn Spaargaren beschrijft in haar rubriek Style & Interior ontwikkelingen op interieurgebied en de
makers van Glamourland verzorgen een partyrubriek.

 

Crossmediaal
Ook investeert de titel volop in crossmediale mogelijkheden. GOOISCH lanceert de blog gooisch4lifestyle.nl. Hierop bespreken de gezichten uit de nieuwe bladrubriek GOOISCH4Lifestyle.nl de laatste trends op het gebied van mode, beauty, reizen, gadgets, wonen, culinair en health. Via de webshop kunnen lezers eerdere edities en aanverwante producten bestellen. Naast een toenemend bereik in print, groeit ook de online community van GOOISCH. De online fanbase van de titel bestaat uit ruim 10.000 personen, waarvan 9.000 GOOISCH Friends op Facebook en 1.500 volgers op Twitter. Verder is GOOISCH MUSIC, het online radiostation van de titel, sinds kort beschikbaar als app. Deze app is zowel verkrijgbaar in de App Store als Google Play.

 

Uitgever Peter Contant is tegenwoordig ook hoofdredacteur van de titel. Ingrid
van Dijk
blijft aan als art-director en Thomas de Heide, die sinds de start bij de
glossy betrokken is, vervult nu de functie van redactie coördinator. PAR Media uit Wassenaar doet de advertising en ERAN Media uit Huizen verzorgt de Shopping.

 

Nieuwe commerciële mogelijkheden
Naast enkele inhoudelijke veranderingen, zijn ook de commerciële mogelijkheden vergroot. Adverteerders kunnen gebruikmaken van crossmediale pakketten, een model dat goed aanslaat. “Een mooi voorbeeld hiervan is de nieuwe show KOOZA van Cirque du Soleil”, vertelt Contant. “De voorstelling krijgt niet alleen redactionele aandacht in het magazine, maar ook via GOOISCH online in de vorm van Facebook-acties en advertenties op GOOISCH MUSIC.” Ook de nieuwe film Chez Nous koos voor een dergelijk model.

 

www.gooisch.nl

www.gooisch4lifestyle.nl

www.webshop.gooisch.nl

www.facebook.com/gooisch
 

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie