Game on bij JCDecaux: Adidas brengt samba in het straatbeeld
01-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3751 | Tags:

 

Het is game on op 20 locaties in grote steden. In de aanloop naar het WK 2014 presenteert Adidas haar collectie Samba voetbalschoenen. Dat doet het merk van de drie strepen met interactieve posters en opvallende lichteffecten op straat.

 

In samenwerking met TWBA/United State of Fans, Carat, Posterscope en JCDecaux Innovate lanceerde adidas woensdag een buitenreclamecampagne met vijf interactieve posters in Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Breda. Op het scherm zijn de adizero f50, predator, nitrocharge en adipure 11pro te zien.  Voorbijgangers kunnen het in de Abri geïntegreerde touchscreen bedienen en de schoen uitkiezen die het beste bij hen past, waarna extra informatie over de schoen verschijnt.

 

Hiermee brengt adidas haar schoenen onder de aandacht bij een jong, grootstedelijk publiek. Door te kiezen voor interactie met de consument versterkt adidas bovendien de band met haar doelgroep. Iets wat adidas ook doet op www.adidas.nl/worldcup waar bezoekers onder meer de kans krijgen hun schoenen te customizen.

 

Op twintig andere locaties in eerdergenoemde steden én Rotterdam, is adidas opvallend aanwezig in het straatbeeld met opvallende lichteffecten. De vier schoenen lichten om de beurt op in een toch al kleurrijke uiting.

 

De interactieve Spectaculars zijn nog tot en met 4 december te zien op de volgende locaties: Rembrandtplein, Kleine Gartmanplantsoen (Amsterdam), Potterstraat (Utrecht), Kalvermarkt (Den Haag) en Karnemelkstraat (Breda). 

 

www.jcdecaux.nl  

www.adidas.nl/worldcup

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie