Gaston Serpenti verlaat Anomaly en start nieuwe onderneming Serpenti & Company
01-10-2013 07:47:42 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5531 | Tags:

Gaston Serpenti is gestopt als Digital Creative Director bij Anomaly en lanceert zijn eigen bedrijf Serpenti & Company. Een collaboratieve onderneming die enerzijds reclamebureaus ondersteunt met digitaal werk op merkniveau en anderzijds eigen ‘microbrands’ ontwikkelt. Serpenti start deze week met een traject bij ACHTUNG!

 

Serpenti heeft de afgelopen jaren gewerkt voor klanten als Nike, Converse, KLM, Fox en Heinz en won awards bij Cannes Lions, Eurobest en Webby. Voor Anomaly was Serpenti ruim vijf jaar oprichter, partner en Creative Director van Boondoggle Amsterdam. Het verlaten van Anomaly was voor Serpenti niet makkelijk: “Ik laat een netwerk van fantastische collega’s achter en een bureau met klanten die tot de absolute wereldtop behoren. Maar uiteindelijk miste ik het ondernemerschap en zag ik kansen voor een aantal creatieve innovaties waar ik me me op wilde focussen. Dat ging alleen lukken als ik mezelf weer vrij zou maken.”

 

Behoefte in de markt

Met Serpenti & Company is Serpenti freelance beschikbaar is als Digital Creative Director voor bureaus die digitaal werk op merkniveau willen maken. Het bedrijf kan schalen door een sterk netwerk van talent om ook ondersteuning op grotere projecten te kunnen bieden. Serpenti: “Er is een grote behoefte in de markt aan digitale merkdenkers die bruggen kunnen bouwen. Mensen die digitaal werk maken dat sterk met het merk verweven is, pr waarde genereert en werkt in een compleet ecosysteem van storytelIing. In die behoefte ga ik voorzien.”

 

 

Innovatie en startups

Daarnaast ziet Serpenti nog een sterker wordende ontwikkeling in de markt: die van innovatie, lean start-ups en het denken in producten en services. “Ik geloof dat dit denken steeds meer gaat mengen met het campagne werk voor merken. Serpenti & Company gaat daarom tevens een proeftuin worden van een aantal nieuwe ideeën en experimenten die helemaal op de lean start-up manier opgezet gaan worden. Ik noem deze experimenten: ‘microbrands’. Kleine, innovatieve bedrijven die vanaf moment één winst maken, problemen oplossen binnen het creatieve domein en continu feedback genereren die bruikbaar is voor mijn klanten”.

 

www.serpentiandco.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie