Georgina Verbaan special reporter Ster Gouden Loeki 2013
04-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7706 | Tags:

 

Op 19 december bepaalt het Nederlands publiek voor de 19e keer welke tv-commercial de felbegeerde Ster Gouden Loeki verdient. In de spannende liveshow, gepresenteerd door Art Rooijakkers, trakteert Georgina Verbaan de kijker op spraakmakende reportages. Zo zien we onder andere hoe dieren wereldwijd worden klaargestoomd voor een rol in een commercial. En maken we in Londen kennis met een wel heel bijzondere man: The Liquid Genius. Hij is verantwoordelijk voor de mooiste internationale commercials waarbij de druppels van het scherm afspatten. 

 

Georgina Verbaan ziet erg uit naar haar reportersrol voor de Ster Gouden Loeki 2013: "Ik heb veel zin om deel uit te maken van zo'n grote show. Speciaal voor de Ster Gouden Loeki laat ik met spraakmakende reportages de wereld achter de reclame zien.”

 

Verbaan reist onder andere naar Londen om bij het beroemde dierencastingbureau PetLondon uit te zoeken hoe dieren klaargestoomd worden voor hun rol in een commercial en waarom dieren in een commercial succesvol werken. Uit onderzoek blijkt dat het inzetten van dieren in commercials een positief effect heeft op betrouwbaarheid. Dat het echt werkt, zien we ook dit jaar terug; in veel genomineerde commercials spelen dieren de hoofdrol.

 

De liveshow is te zien op 19 december, om 20.30 uur op Nederland 1.

 

Nu nog stemmen voor de laatste 3 genomineerden
Iedere maand heeft het Nederlands publiek een stem in wat de mooiste, beste, meest bijzondere of meest spraakmakende commercial is. De top 3 van de maand gaat door naar de jaarverkiezing. Op dit moment zijn 33 commercials genomineerd; nog drie te gaan dus! Welke commercials zich mogen aansluiten, dat bepaalt het publiek: tot en met 5 december kan het publiek haar stem uitbrengen via www.stergoudenloeki.nl.

 

De 18 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren
Ster Gouden Loeki winnaars waren achtereenvolgens: KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011) en in 2012 was ‘Lekker lang bellen’ van Telfort de grote winnaar.

 

www.stergoudenloeki.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie