Glossy lokazine over dorpse zaken groeit tegen stroom in
08-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 8138 | Tags:

 

Ruim een jaar geleden introduceerde fotograaf en vormgever Patricia Rehe van Studio Braaf haar eigen magazine voor de dorpen Molenhoek en Malden. Wat bedoeld was als portfolio en speeltuin van de creatieve geest groeide uit tot een magazine met een oplage van 6.500 exemplaren en een vaste groep adverteerders. Het magazine DRPS geeft 'een frisse blik op dorpse zaken' en groeit tegen de sterke stroom in tijdschriftenland in. Lezers krijgen herkenning met een vleugje glamour, adverteerders aandachtige lezers.

 

Een blad uitbrengen was een droom, maar niet één waar geld verdiend mee moest worden. 'Ik had gewoon zoveel ideeën, foto's en verhalen die ik wilde delen dat het er gewoon een keer van moest komen.' In eerste instantie was het lastig adverteerders te vinden maar nu is er een vaste en groeiende groep van regionale bedrijven die adverteert. De verhouding tussen advertenties en redactionele pagina's wordt streng bewaakt. Het moet vooral leuk blijven om te lezen.

 

NEE is NEE?
Sinterklaasfoto's van de klas van juffrouw Jet uit 1984, een reportage van de seniorengym en een verslag van ondernemers die op uitnodiging van Rehe samen gaan kamperen. De onderwerpen zijn gevarieerd maar voor iedereen herkenbaar. Alles in het magazine gaat over de dorpen Molenhoek en Malden, net onder de rook van Nijmegen. Typerend voor het succes was de bezorger die achternagerend werd door een dame met een nee/nee sticker op de brievenbus. Het DRPS magazine wilde deze mevrouw toch wel heel erg graag hebben.

 

Tas van Thuis

Patricia Rehe heeft inmiddels een nieuw doel, dat zij in het laatste verschenen nummer van DRPS meedeelde. De bladenmaker annex fotograaf annex vormgever wil namelijk iedereen zover krijgen dat hij of zij een tasje van thuis meeneemt naar de winkel. 'We nemen toch ook onze eigen portemonnee mee naar de winkel, waarom dan niet onze eigen tas?'. Via FaceBook, Twitter en DRPS magazine doet zij een verzoek aan mensen onder het motto 'een tas van thuis, voor herhaling vatbaar'.

 

www.issuu.com/studiobraaf

 

 

Banner