Google winnaar eerste Social Media ICT Top 100
31-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2805 | Tags:

 

Denis Doeland, directeur van DDMCA, onthulde gisteren de eerste Social Media ICT Top 100. De winnaar is Google. Microsoft en Verizon behaalden respectievelijk de tweede en derde plaats. Met zijn reputation performance analysis (RPA)website Rankingz houdt Doeland dagelijks bij welke ict-bedrijven social media op de best mogelijke manier inzetten om onder meer engagement te bereiken. De eerste ranglijst werd bekend gemaakt tijdens de F5-sessie over engagement, georganiseerd door het pr-bureau L&DJ PR

 

Bedrijven zetten steeds vaker in op social media ten behoeve van online betrokkenheid met klanten en prospects. Maar welke bedrijven hanteren een dusdanig goede online engagementstrategie dat ze beter presteren dan hun concurrenten? De dagelijkse prestaties van Nederlandse ict-bedrijven op social media kun je vanaf vandaag terugvinden in de Social Media ICT Top 100 van het RPA-platform Rankingz.

 

In deze nieuwe dynamische ranglijst worden de bedrijven iedere dag gerangschikt op de volgende criteria: Klout-score, aantal Twitter-volgers, aantal Facebook-fans en de gemiddelde buzz. Doeland: ‘Iedere dag weer moeten bedrijven vechten om aandacht op de tijdslijn van de klant. Doen ze dit goed dan eindigen ze hoog op onze dynamische ranglijst. De reputatie van je merk is dan ook iets wat je steeds moet onderhouden.’ Dit vergt een heldere doelstelling, strategie en consistentie. Bedrijven die dit goed doen zijn Google, Microsoft en T-Mobile. Zij staan dan ook bovenaan de lijst.

 

De Social Media ICT Top 100 is gebaseerd op de Computable Top 100, de honderd krachtigste ict-bedrijven van Nederland. Peter Keijzer, algemeen directeur L&DJ PR: ‘Ik verwacht dat deze social ranking een voorbode wordt van de Computable Top 100 over drie jaar. Ofwel, als je je digitale strategie op orde hebt, kun je ver komen.’

 

Over DDMCA

DDMCA (Denis Doeland Management Consultancy en Advies) helpt merken, bedrijven en organisaties om de mechanismes van het internet en social media zodanig toe te passen dat de kanalen financiële waarde toevoegen en voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans, klanten, medewerkers en andere betrokkenen. DDMCA helpt de stem van het publiek een plaats te geven in de bedrijfsvoering van de organisatie. Klanten van DDMCA zijn onder meer Radio 538, 22tracks, 8ballMusic, Armada Music, Eurosport, UDC, Art of Dance, Oger, Lief!Lifestyle, Dance Therapy, JunkieXL en Amsterdam Dance Event.
Denis Doeland werkte bijna 18 jaar bij ID&T en was onder meer verantwoordelijk voor IP Services & Internet. Tegenwoordig is hij adviseur bij bedrijven, organisaties en merken op het gebied van Intellectueel Eigendom, Business Intelligence, Social Media en Internet Strategie. Hij heeft verschillende platformen opgericht, waaronder Reputation Performance Analysis (RPA) platform Rankingz. Hij is blogger voor Fast Moving Targets, Emerce, Sportnext, Fanfiber en Doeland’s Digitale Wereld. Naast adviseur is hij docent aan de Fontys Hogeschool te Tilburg en schreef hij samen met Ger Hofstee het boek ‘vanAnaloognaarDigitaal.nu - De digitale verandering’.

 

Over L&DJ PR

Het pr-bureau L&DJ PR helpt organisaties zich in de markt te positioneren met een onderscheidende propositie. Het bureau zag in 1987 het levenslicht en heeft sindsdien expertise opgebouwd op het gebied van pr en content marketing in de ICT- en technologiebranche. Daarnaast heeft het bureau een sterke focus op innovatie en duurzaamheid. L&DJ PR werkt onder andere voor COOLProfs, Infor, MicroStrategy, Plantronics, Mendix en Red Hat. L&DJ PR heeft een uitgebreid relatienetwerk in de Benelux en zet dit in voor het genereren van de juiste publiciteit voor zijn klanten. L&DJ PR is sponsor van Deloitte Technology Fast50, Pifworld en TEDxYouth Amsterdam.

 

www.rankingz.com/nl/ict-100

www.ddmca.com 

 www.l-dj.nl