GreyPOSSIBLE neemt Media Republic over
02-12-2013 12:35:33 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4840 | Tags:

GreyPOSSIBLE, onderdeel van WPP, is de nieuwe eigenaar van Media Republic. Dat maken beide bedrijven vandaag bekend. De nauwe samenwerking tussen GreyPOSSIBLE en Media Republic in de afgelopen maanden heeft geleid tot een formele integratie tussen beide bedrijven in Nederland en België. Media Republic gaat op in de structuur van GreyPOSSIBLE en blijft als label binnen de organisatie bestaan. De integratie zorgt volgens de eigenaren voor een belangrijke toevoeging aan het aanbod van beide bureaus.

 

Als internationaal bureaunetwerk en merkenbouwer sinds 1917 haalde Grey door de fusie met POSSIBLE, eerder dit jaar, leidende expertise in huis op het gebied van technologie, innovatie en data-analyses. Zowel de fusie met POSSIBLE als de overname van Media Republic maken deel uit van het strategische plan om de ontwikkeling van GreyPOSSIBLE verder gestalte te geven.

 

Met de overname gaat een langgekoesterde wens van CEO Patrick Joore in vervulling: "Media Republic heeft omvangrijke expertise en een uitstekende reputatie op het gebied van online activatie en platformontwikkeling. Daarmee vormt Media Republic de ideale connectie tussen het merkdenken van Grey en de digitale technologie van POSSIBLE. Met de komst van Media Republic zijn we nu helemaal klaar voor de toekomst, met ons geïntegreerde aanbod van drie in elkaar vervlochten expertises. Wij verbinden merkdenken, engagement en technologie om zo de beste, meest prikkelende en effectieve oplossingen aan onze klanten te kunnen bieden. Dat doen we vanuit twee locaties: Brussel en Amsterdam."

 

Michiel Mol, oprichter van Media Republic: “Een fantastische ontwikkeling voor Media Republic: het bureau wordt nu onderdeel van een groter geheel, waardoor het in staat is om haar online expertise toe te passen binnen de constellatie van GreyPOSSIBLE, ook buiten de Benelux, en dat is ontzettend uitdagend. Ik zal zelf als chairman actief betrokken zijn bij de doorontwikkeling van deze unieke combinatie.”

 

Ook aan klantzijde is positief gereageerd op de overname. Sinds 2009 is Media Republic lead agency van Miele Nederland. Mark Huijsmans, marketing director: “Media Republic heeft ons geholpen met het formuleren van onze marketingstrategie en weet dit steeds weer te vertalen naar effectieve campagnes. Deze overname betekent voor ons dat het bureau nog flexibeler wordt, doordat zij nu ook development en analyse in-house kan verzorgen en ons daarnaast op internationaal niveau nog verder kan bedienen.”

 

Media Republic is sinds kort gehuisvest in het pand van GreyPOSSIBLE aan het Watertorenplein in Amsterdam, waar ook WPP-onderdelen Cohn & Wolfe en Axicom Benelux zijn gevestigd. Vanaf 1 januari 2014 verhuist de organisatie, met zo'n 60 medewerkers, naar het nieuwe Diesel hoofdkantoor aan de Danzigerkade in de Houthavens.

 

Over GreyPOSSIBLE
GreyPOSSIBLE telt 40 medewerkers en werkt voor klanten als ixorg, Eurojackpot, Skoda, 3M, Hallmark, MSD, Eli Lilly, GSK, Unilever, Sennheiser, Allianz, ABP, Axe, de Bijenkorf, Bugaboo, DSM, Miele en Philips. Het bedrijf maakt deel uit van het GREY netwerk en is onderdeel van WPP, het grootste communicatiebedrijf ter wereld met 162.000 medewerkers in 110 landen.

 

De directie van GreyPOSSIBLE bestaat uit Patrick Joore (managing director), Thijs de Boer (executive creative director), Peter Hoekstra (digital & operations director), Kris Muylaert (head of strategy), Doeke de Steur (business director) en Michiel Mol (non-executive chairman).

 

Grey Group is door FAST COMPANY opgenomen in haar uitgave The World’s 50 Most Innovative Companies.   

 

http://greypossible.nl     

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie