GroupM (Xaxis) neemt Bannerconnect over
03-02-2014 14:40:05 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4190 | Tags:

GroupM maakt vandaag bekend dat het programmatic media specialist Bannerconnect heeft overgenomen. Bannerconnect zal als zelfstandige divisie blijven bestaan en zal naast het ondersteunen van Xaxis en GroupM’s Trade Desk ook haar huidige (en nieuwe) klanten blijven bedienen.

 

Deze aankondiging werd vandaag gedaan door Ruud Wanck, GroupM Global Digital COO (tevens Chairman van GroupM Nederland) en Sebastiaan Schepers, CEO van Bannerconnect.

 

Bannerconnect werd in 2004 opgericht en was vanaf het begin toonaangevend in exchange trading en later programmatic buying. GroupM, dat honderd procent van de aandelen verwerft, versterkt met deze acquisitie haar diensten op het gebied van zowel audience targeting (Xaxis) als programmatic buying (Trade Desk). Speerpunt daarbij zal zijn het verder internationaal uitrollen van Bannerconnect’s toonaangevende visualisatie en optimalisatie platform Bright.

 

“Wij zijn uiteraard zeer verheugd met de toevoeging van Bannerconnect aan onze groep”, zegt Ruud Wanck. “Bannerconnect is al geruime tijd een strategische partner voor onze groep. Met deze acquisitie voegen we niet alleen de kennis, ervaring en technologie van Bannerconnect toe aan de producten van Xaxis maar zetten we ook een grote stap voorwaarts op het gebied van onze algehele programmatic buying infrastructuur en de daaraan gelieerde diensten binnen GroupM.”.

 

Sebastiaan Schepers, CEO van Bannerconnect: “Wij hadden de ambitie om een verschil te maken in de Europese mediamarkt toen we (tien jaar geleden) met Bannerconnect begonnen. De overname door GroupM is dan ook de ultieme bekroning voor hetgeen we hebben bereikt en vormt tegelijkertijd het startpunt voor een nieuwe fase in onze groei. Binnen GroupM kunnen we onze producten en services wereldwijd uitrollen. Bannerconnect ziet de toekomst dan ook vol energie tegemoet.”.

 

“Bannerconnect has created proven programmatic technology while also gaining experience developing effective campaigns for some of the world’s largest advertisers,” said Brian Lesser, CEO of Xaxis. “This acquisition will immediately enhance our technology capabilities and support our overall mission of empowering brands to reach relevant audiences wherever they access media.”
Naast de wereldwijde mediabureaus Maxus, MEC, MediaCom en Mindshare bestaat GroupM’s netwerk uit diverse digitale specialisten waaronder Xaxis, Quisma, plista en H-art. De acquisitie van Bannerconnect is een volgende stap binnen GroupM’s en WPP’s uitgesproken ambitie om zich te blijven ontwikkelen in snelgroeiende markten en sectoren waaronder digitale media.

 

Over Bannerconnect

Bannerconnect  (Sittard, Amsterdam, Londen) maakt het verhandelen van advertentieruimte op individueel en gericht niveau mogelijk voor media in- en verkopers. Met een ongeremde passie voor techniek en een infrastructuur gebouwd op de krachtigste Big Data en RTB-platformen, helpen wij onze partners om elke dag weer beter te presteren. Bannerconnect is opgericht on 2004.

 

About GroupM

GroupM is the leading global media investment management operation. It serves as the parent company to WPP media agencies including Maxus, MEC, MediaCom and Mindshare. Our primary purpose is to maximize the performance of WPP’s media communications agencies on behalf of our clients, our stakeholders and our people by operating as a parent and collaborator in performance-enhancing activities such as trading, content creation, sports, digital, finance, proprietary tool development and other business-critical capabilities. The agencies that comprise GroupM are all global operations in their own right with leading market positions. The focus of GroupM is the intelligent application of physical and intellectual scale to benefit trading, innovation, and new communication services, to bring competitive advantage to our clients and our companies.

 

About Xaxis

Xaxis is a global digital media platform that programmatically connects advertisers and publishers to audiences across all addressable channels. Xaxis combines proprietary technology, unique data assets and exclusive media relationships with the brightest team of audience analysts, data scientists and software engineers. content and advertising to new and valuable audiences. Xaxis works with over 2,700 clients across 32 markets in North America, Europe, Asia Pacific and Latin America.

 

www.xaxis.com

www.groupm.com

www.bannerconnect.net  

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie