Groupon geeft ondernemers inzicht in nieuwe klanten
02-02-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3348 | Tags:

Het is voor ondernemers nu mogelijk om inzicht te krijgen in hoe succesvol hun Groupon-aanbieding is in het aantrekken van nieuwe klanten. In het Groupon Merchant Center, de online ondernemersportal, biedt Groupon de aanbieders een demografische analyse van klanten die hun voucher kochten inclusief verzamelde statistieken over het percentage nieuwe, bestaande en herwonnen klanten en andere waardevolle informatie. Deze functionaliteiten geven de ondernemers inzicht in het resultaat van hun dea’ en toont de waarde van Groupon als marketingmiddel.

 

Het Merchant Center geeft ondernemers real-time inzicht in de doelgroep die hij met zijn Groupon-deal heeft aangetrokken. Demografische gegevens als geslacht, leeftijd en postcode gebied tonen de ondernemer het algemene profiel van zijn klanten, zodat hij zijn producten of diensten in de toekomst beter kan promoten. Daarnaast biedt het Merchant Center inzicht in de ervaring van de kopers. Deze feedback komt rechtstreeks van de klanten die bij de ondernemer binnen zijn geweest en wordt door Groupon overzichtelijk weergegeven in het Merchant Center. Hiermee krijgen de ondernemers direct inzicht in de prestatie van hun deal en kunnen zij de klantervaring verder verbeteren.

 

“Wij willen ondernemers die met ons samenwerken zo goed mogelijk helpen om het beste resultaat uit hun deal te halen” aldus Jan Willem Kaasschieter, directeur bij Groupon. “Met de uitbreiding van het Merchant Center bieden wij ondernemerswaardevolle inzichten over het profiel en de voorkeuren van hun klanten, waardoor zij hun prestaties nog beter kunnen monitoren en hun service aanpassen om omzet en klanttevredenheid te verhogen. 

 

Hoe werkt het?

Zodra consumenten de Groupon-voucher verzilverd hebben, ontvangen zij een e-mail met daarin vragen over hun ervaringen, of ze nieuwe klanten zijn en of zij de partner bij anderen zouden aanraden. De feedback en de andere inzichten die het Merchant Center biedt, is gebaseerd op informatie die vrijwillig door de klanten beschikbaar is gesteld. Deze informatie wordt altijd anoniem en als collectief gepresenteerd in de online tool. Deze resultaten zijn toegankelijk voor de ondernemers in het Merchant Center, waardoor zij real-time gedurende hun deal hun resultaten kunnen monitoren en bij kunnen sturen indien nodig. 

 

www.groupon.nl

www.works.groupon.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie