Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website
25-08-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3482 | Tags:

 

Groupon lanceert vandaag haar vernieuwde website in Nederland, evenals updates van de apps voor iPhone, Android en iPad. De nieuwe functies op de website en in de app maken het consumenten makkelijker om de deal te vinden waar zij op dat moment naar op zoek zijn. De website werd eerder al in de Verenigde Staten gelanceerd en wordt nu in fases uitgerold naar alle 48 landen waar Groupon actief is.

 

“Groupon heeft zich ontwikkeld van een dagelijkse dealsite naar een echte online markt met een enorm mobiel bereik”, zegt Groupon CEO Eric Lefkofsky. “Onze nieuwe site en mobiele apps maken het eenvoudiger en effectiever voor onze klanten om Groupon als eerste te checken als zij iets willen kopen waar en wanneer zij dat willen.”

 

Website gebruiksvriendelijker en strak design

De nieuwe website maakt het voor consumenten simpel om intuïtief te zoeken en meer dan 200.000 wereldwijde Groupon-deals te ontdekken. Los van de nieuwe zoek-, ontdek-, shop- en locatiefuncties is de website nu sneller en heeft hij een strak, nieuw design. De nieuwe website is overzichtelijk en de focus ligt op beeld. Hierdoor is de online gebruikerservaring op www.groupon.nl verbeterd.

 

Groupon-app ook vernieuwd

Groupon’s nieuwe online gebruikerservaring is ook doorgevoerd in de Groupon-app voor iPhone, Android en iPad. De populaire Groupon-apps zijn inmiddels door bijna 92 miljoen mensen uit 43 landen gedownload. Nieuw is de “dichtbij-tab”, een tab in de mobiele app die jou laat zien welke Groupon-deals op dat moment bij jou in de buurt te koop zijn, of dat nu in je eigen buurt is of in een andere stad of land waar je op dat moment bent.

 

Highlights van de nieuwe website zijn onder meer:

  • Verbeterde zoek- en ontdekfunctionaliteit: een zoekbalk die prominent geplaatst is aan de bovenkant van iedere pagina zodat consumenten sneller de juiste deal kunnen vinden.
  • Zoekfilters : samen met de resultaten van je zoekopdracht krijg je een aantal zoekfilters gepresenteerd. Daarmee kun je je zoekopdracht nog verder verfijnen om de voor jou meest relevante categorieën en collecties te vinden
  • Homepage: Tot nu toe deed één van de belangrijkste deals van die dag dienst als homepage. Nu toont de homepage een selectie van het grote aanbod aan deals, de categorieën die je kunt selecteren en natuurlijk de zoekbalk
  • Marktselectie: aan het Groupon Travel-aanbod zijn nu ook de Marktselectie toegevoegd. Dit zijn door ons geselecteerde travel-deals van Expedia die Groupon aanbiedt. Hiermee voegt Groupon duizenden hotels toe aan haar aanbod. Deze deals zijn zonder  kortingen die reguliere Groupon Travel-deals hebben. Bij aankoop van een Markselectie-deal krijg je echter wel 5 procent van het aankoopbedrag in Groupon-credits terug om te gebruiken bij een volgende aankoop van een Groupon deal. Door deze selectie toe te voegen aan het reguliere aanbod, kunnen consumenten voor iedere bestemming een accommodatie vinden op Groupon.

     

    www.groupon.nl

     

     

    Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

    Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

    Vacatures in media en marketingcommunicatie