Gruner + Jahr neemt licentie op Sanoma uitgave Flow voor Duitsland
28-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4825 | Tags:

Het Nederlandse tijdschrift Flow zal dit najaar in licentie verschijnen bij uitgeverij Gruner + Jahr in Duitsland. Nog dit jaar zal de eerste editie op de markt komen. Flow mag zich als tot een van de weinige in oplage stijgende bladen rekenen op dit moment, in een sterk krimpende markt. Het blad werd vijf jaar geleden bedacht door Astrid van der Hulst en Irene Smit, het creatief team. Flow onderscheidt zich van andere bladen door een vernieuwende aanpak en onderwerpskeuze, het gebruik van diverse papiersoorten en het toevoegen van papieren extra’s aan elk nummer.

 

Creative director Irene Smit: “Toen we het blad vijf jaar geleden bedachten vonden we het tijd dat er een blad kwam dat over onszelf ging in plaats van over trends. We gooiden alle bestaande bladenmakerswetten omtrent ijkpersonen, lachende vrouwen op de cover, nieuws halen uit persberichten en persbijeenkomsten en schreeuwende coverteksten overboord. We zijn een blad gaan maken waarin mindfulness en positieve psychologie een belangrijke onderlaag vormen. We geven inspiratie en inzichten omtrent hoe je anders over het leven kunt nadenken.” Astrid van der Hulst (ook creative director): “Ook hebben we de illustratie omarmd. Flow is afgelopen 5 jaar uitgegroeid tot een platform voor creatief talent. Illustratoren, knipkunstenaars, crafters. We doen inspiratie op op blogs, pinterest, instagram en bieden mensen van over de hele wereld een podium.”

 

Brand director Joyce Nieuwenhuijs: “Het blad sprak internationaal zo tot de verbeelding dat we in 2013 hebben besloten zelf een Engelstalige editie ïn twintig landen wereldwijd te distribueren. Dit werd zo’n succes dat er voor 2014 al 4 Engelstalige edities zijn gepland. En nu we ook nog deze licentiedeal met Gruner + Jahr hebben gesloten, kunnen we Flow met recht een sterk groeiend internationaal merk noemen. Het is heel bijzonder dat het ons met zo’n klein team is gelukt midden in de recessie een sterk merk te bouwen rondom het blad. En het eind van de groei is nog niet in zicht. Er is interesse vanuit Japan, en ik zie nog volop andere kansen internationaal.”

 

www.flowmagazine.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie