Happinez breidt internationaal uit; na Duitsland nu ook Frankrijk
16-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7481 | Tags:

In een krimpende bladenmarkt groeit het tijdschrift Happinez. Het mindstyle magazine verschijnt in december 2013 voor het eerst in Frankrijk. Happinez is hiervoor een licentie-overeenkomst aangegaan met de Franse uitgever Oracom. Sinds 2010 komt het tijdschrift ook al in licentie uit in Duitsland, waar het in korte tijd is uitgegroeid tot
een succesvolle glossy.

 

Oracom is een Parijse uitgeverij met 350 publicaties per jaar. Nathalie Cohen, directeur Oracom, over Happinez: “Er is in Frankrijk grote behoefte aan verdieping en zingeving. Juist in onzekere tijden zoeken mensen positieve en inspirerende informatie. De unieke bladformule van Happinez waarin schoonheid en wijsheid centraal staan, zal hier zeker aanslaan.”

 

Marije de Jong, hoofdredacteur Happinez: “We zijn trots dat steeds meer mensen zich bij onze avontuurlijke reis naar een mooie en positieve wereld aansluiten en dat dit niet tot Nederland beperkt blijft. De uitbreiding naar Frankrijk komt op een heel mooi moment, want Happinez bestaat deze maand 10 jaar.”

 

    

 

In Nederland weet Happinez zich goed staande te houden in een dalende markt. De betaalde oplage is in het tweede kwartaal met één procent gegroeid naar 148.470 (HOI Q2-2013). En het succes beperkt zich niet tot het blad. Alleen al dit jubileumjaar zijn er verschillende merkextensies gelanceerd zoals de special Happi.food (verkochte oplage 40.000 ex), een digitaal geluksboek, een stationery-lijn, een interviewboek. Verder is het Happinez Festival uitgebreid van twee naar drie dagen met 6000 betalende bezoekers.

 

Op 23 oktober verschijnt het jubileumnummer, het Grote Geluksnummer met geluksverhalen, geluksbrengers en gelukssymbolen en een bewaarbijlage met bijdragen van Happinez fotografen en illustratoren. Ook geeft Happinez geluk cadeau met een kras&win actie die helemaal aansluit bij het motto van Happinez: Geluk geef je door.

 

Happinez BV maakt deel uit van Weekbladpers Media, uitgever van merken als Vrij Nederland, Opzij, Psychologie Magazine en Yoga Magazine. Weekbladpers Media maakt deel uit van WPG Uitgevers.

 

www.happinez.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie