HBO doet onderzoek naar favoriete nieuwslezer en nieuwsconsumptie van Nederlanders
10-07-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5789 | Tags:

Op 15 juli publiceert HBO Nederland de resultaten van haar onderzoek naar de favoriete nieuwslezer van Nederland. Het onderzoek geeft tevens inzicht in de wijze waarop Nederlanders nieuws consumeren. HBO publiceert de resultaten van het onderzoek op 15 juli; de dag dat het tweede seizoen van The Newsroom in première gaat. In deze HBO-serie volgt de kijker de controversiële nieuwslezer Will McAvoy - een rol van Jeff Daniels - die zich samen met zijn productieteam sterk maakt voor het brengen van kwaliteitsnieuws.

 

Het onderzoek - uitgevoerd door onderzoeksbureau Stadspeil - is afgenomen onder 1.050 respondenten en maakt onderscheid in huidige en voormalige nieuwslezers. Respondenten zijn tevens gevraagd wat de belangrijkste eigenschappen van een nieuwslezer zijn. Daarnaast staat het onderzoek stil bij de wijze waarop mensen nieuws consumeren. Wat vinden Nederlanders bijvoorbeeld het prettigste tijdstip om nieuws tot zich te nemen? En via welk medium? Deze en andere vragen worden inzichtelijk gemaakt in het onderzoeksrapport.

 

Bent u geïnteresseerd in het onderzoeksrapport? U kunt de resultaten van het onderzoek opvragen via:

 

HBO Nederland

Jeroen Roovers I PR Officer

E-mail: press@itsHBO.nl

Telefoon: 020-2402705 / 06-52758188

 

www.itshbo.nl

 

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie. Job postings gratis