Hearst Magazines: Succesvolle lancering Women’s Health
06-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 11509 | Tags:

 De eerste Nederlandse editie van Women’s Health overtreft met 52.300 verkochte exemplaren de verwachtingen van Hearst Magazines. De uitgever verhoogt daarom de frequentie. Daarnaast komt Women’s Health met een app en eigen boeken.

 

Women’s Health, de eerste health glossy van Nederland, is uiterst goed ontvangen op de Nederlandse en Vlaamse markt. De losse verkoop van de eerste editie bedroeg 52.300 exemplaren, wat in deze tijd met recht een groot succes mag worden genoemd. Na het eerste nummer werd de 5.000ste abonnee genoteerd. Reden voor uitgever Hearst Magazines Netherlands om de frequentie te verhogen naar een tweemaandelijkse verschijning.  

 

‘Hoewel de tijdschriftenmarkt het zwaar heeft en er minder nieuwe titels gelanceerd worden, hebben we vanaf het begin alle geloof in Women’s Health gehad,’ zegt Marscha Krouwel, uitgever vrouwenbladen bij Hearst Magazines. ‘Women’s Health sluit naadloos aan bij de bewuste, gezonde en actieve levensstijl van jonge vrouwen. Een hogere frequentie vergoot de lezersbinding en het succes van de health glossy.’   

 

Om de positionering van Women’s Health als 360° brand te benadrukken, wordt in het eerste kwartaal van 2014 een Women’s Health app gelanceerd. ‘Een praktische en inpirerende app,’ aldus Jan Peter Jansen, editorial director van Women’s Health. ‘Barstensvol tips en plannen om de moderne vrouw verder te helpen bij het bereiken van haar doelen.’

 

Aan de app is een Women’s Health-boek gekoppeld, dat in dezelfde periode verschijnt. Najaar 2014 zal een tweede WH-boek verschijnen.

 

De eerstvolgende editie van Women’s Health verschijnt op 17 december.

 

Women’s Health wordt in 23 landen uitgegeven. In de Verenigde Staten heeft de titel een betaalde oplage van 1,6 miljoen.

 

www.womenshealthmag.nl

www.hearstmagazines.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie