HEIMAT maakt najaarscampagne Hornbach
Laat je project voor je spreken. Vanuit die gedachte start Hornbach op 1 september haar najaarscampagne op televisie. De 30 seconden versie van de commercial is vanaf nu te bekijken op YouTube.
Fans krijgen vandaag de primeur van de langere versie van de commercial (een mini film van 100 seconden) op www.facebook.com/hornbach.nl en op het YouTube-kanaal van deze bouwmarkt. Hornbach wil met deze spot het signaal afgeven dat er niets mis is met eigenzinnigheid. Sterker nog, dat het niet uitmaakt wat anderen denken. Doe vooral wat je gevoel je ingeeft.
De campagne is bedacht door HEIMAT, het reclamebureau van Hornbach. De titel van de nieuwe tv-spot is `Laat je project voor je spreken’ en gaat over een pubermeisje in gothic style. Op school is ze een einzelgänger die moeilijk lijkt te kunnen aarden tussen keurige klasgenootjes. Ook op straat wordt ze door buurtgenoten met de nek aangekeken, maar eenmaal thuis, op het tuinpad, blijkt dat er in elk geval één iemand is op wie ze kan bouwen. En dat is die man op de ladder: haar vader.
Geen project is te gek
De najaarscampagne sluit naadloos aan op de filosofie van Hornbach klussers te laten geloven in zichzelf. “Zie deze tv-spot als een bewijs van vertrouwen in iedereen”, legt Michel van Slingerland, marketingmanager bij Hornbach, uit. “Over een project waar met hart en ziel aan is gewerkt, hoef je niets uit te leggen. Dat spreekt voor zich. Met deze nieuwe campagne willen wij klussers op het hart drukken dat geen project te gek is als ze er zelf in geloven. Deze mensen mogen trots zijn op wat ze met eigen handen voor elkaar hebben gekregen. En het resultaat moeten ze vooral aan iedereen laten zien. Show, don’t tell!
”
Over HORNBACH
HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 135 jaar en meer dan 15.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu zestien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2013 voor de achtste keer de Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).
Credits
Klant: Hornbach
Bureau: HEIMAT
Productie: Trigger Happy Productions
Regie: Pep Bosch
Camera: Paco Femenia
Edit: Marc Soria de Torre
23 september: Elfde Nederlands MediaNetwerk Event
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie