Helder verzorgt eerste TV campagne HelloFresh
07-08-2014 07:43:44 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3710 | Tags:





Met hun eerste TV campagne wil HelloFresh de stap naar het grotere publiek maken. Voor de mediastrategie, inkoop, uitrol en creatie van de TV commercial kiest HelloFresh voor samenwerking met Helder Marketing Services.


Maartje Frederiks, CEO van HelloFresh Nederland dacht in 2012: “Elke week een box met boodschappen voor gezonde maaltijden thuis bezorgd krijgen? Dat moet in Nederland ook kunnen”. Onder andere met behulp van een recente investering van 50 miljoen dollar, wil HelloFresh in 2015 1% van de Nederlandse huishoudens bedienen.


Van face-to-face naar televisie

HelloFresh is in zeer korte tijd naar het huidige niveau gegroeid. Dit is gelukt door enthousiaste klanten en een mix van meerdere kleinschalige marketingactiviteiten. Mensen werden klant door persoonlijk contact: op straat, aan de deur of op een plaatselijke markt. Ook communiceerde HelloFresh succesvol via doelgroepgerichte tijdschriften, flyers, folders en interviews. Nu is het tijd om dit succes voort te zetten via het grote tafellaken: nationale televisie.


Helder schreef de strategie, ontwikkelde de creatie en zorgt van kop tot staart voor de uitrol van de campagne. Geavanceerde methodes voor attributie van online effect aan TV reclames maakt dat optimaal kan worden gestuurd naar ROI. Media Director Jos Lakeman legt uit: “Een van de redenen dat HelloFresh geloof heeft in onze aanpak komt voort uit de successen die we boeken met andere pure play ondernemingen zoals Travelbird, Zalando en Trivago. Ook bij hen koppelen we online visits, leads en conversie aan de TV spots. Dat geeft een nauwkeurig beeld van de kosten per visit, lead of conversie. De prestaties van zenders, tijdvakken, genres, spotversies, etcetera worden zo voor ons inzichtelijk. Die kennis gebruiken we vervolgens om TV campagnes te optimaliseren. De KPI’s waar meer traditionele mediabureaus op sturen, zoals GRP’s en bereik, zijn in onze analyses dus ondergeschikt. Wij analyseren meteen het effect van het bereik, niet slechts de omvang ervan.”


Creatie

Naast de mediastrategie werd Helder ook ingeschakeld voor de creatie van de televisiecommercial voor Nederland en Duitsland. Frederiks vertelt: “Vanaf het moment dat we voet op Nederlandse bodem zette is Helder al een heel prettig klankbord voor HelloFresh. We hebben niet alleen een heel goed gevoel over het media-advies maar ook over het creatieve advies van Helder. Mijn Duitse collega’s denken daar hetzelfde over. Zo laten we Helder ook zorgen voor een Duitse doorvertaling van de spot.”


De spot belicht niet alleen het zelf koken en de gezonde producten, maar vooral het gemak en de service die HelloFresh met de maaltijd boxen biedt. De creatie werd door productiebedrijf Lukkien visueel vertaald en geproduceerd.


Vanaf half augustus is HelloFresh te zien bij de zenders van SBS SalesBrandDeli en Triade.


www.hellofresh.nl

www.helderadvies.com



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media en marketingcommunicatie