Helder werkt voor MADE.COM
26-08-2014 13:54:31 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3779 | Tags:

Het Engelse online designmeubelmerk MADE.COM lanceerde vorige week haar Nederlandse website. Na een pitch koos MADE.COM overtuigd voor Helder om de mediastrategie voor de introductie op de Nederlandse markt op te zetten. Helder oprichter en directeur Bart van Saarloos licht toe: “Wij hebben in de loop der jaren een hoop expertise opgebouwd met betrekking tot direct response effectanalyse. Dit in combinatie met onze focus op de e-commerce branche en een sterke grafimedia-poot gaf voor MADE.COM de doorslag.”

 

Cut-out-the-middle-man

MADE.COM opereert enkel online en haalt zo alle onnodige tussenkanalen van het productie- en distributieproces eruit. MADE.COM koppelt designers en fabrikanten van meubels direct aan consumenten. Ning Li, co-founder en CEO: “Door alle tussenstappen in het productieproces zoals agenten, importeurs en de winkels – die allemaal een marge pakken – betaal je als klant vaak onnodig veel geld. Wij willen klanten dit deel besparen en bieden origineel design aan voor betaalbare prijzen.” Naast lagere verkoopprijzen wordt er ook meer geld gestoken in de kwaliteit en fabricage van de producten.

 

Put-in-the-right-people

Helder schreef de mediastrategie, verzorgde de adaptatie van de creatie en zorgt voor de uitrol van de campagne binnen Nederland. Geavanceerde methodes voor attributie van online effect aan TV-spots levert optimale sturing op return on investment (ROI). Media Director Jos Lakeman van Helder: “MADE.COM heeft baat bij onze kennis, opgedaan uit eerdere successen die we realiseerden voor verschillende pure players (Travelbird, Zalando, Trivago, eDarling red.). Door online visits, leads en conversie aan de media-inzet te koppelen, krijgen we een nauwkeurig beeld van de return van een campagne. Wij analyseren daardoor het effect van het bereik, niet slechts de omvang ervan. Waar een traditioneel mediabureau via aannames over effect een concreet bereik nastreeft, blijft de ROI abstract. Door een nauwe samenwerking met onze klanten kunnen we de kosten per conversie per campagne en zelfs per mediumtype benoemen. Dat is veel waard en maakt het werk ook veel leuker.”

 

Van Saarloos sluit af: “We opereren feitelijk net als MADE.COM: de investeringen die onze klanten doen mogen nauwelijks waste creëren. Door vaak te meten, analyseren en optimaliseren halen wij het maximale uit de inzet van onze klanten. Door deze manier van werken leveren we meer toegevoegde waarde en dat maakt ons een sterke business partner.”

 

Op 25 augustus is de eerste campagne van MADE.COM gestart op de zenders van Triade en BrandDeli

 

Over Helder

Helder is een full-service bureau met een compact team van 14 gedreven mensen. Helder biedt strategie, advies, inkoop en productie voor media, drukwerk, concept en creatie.

 

Over MADE.COM

MADE.com is opgezet vanuit de visie dat mooi design van hoge kwaliteit niet duur hoeft te zijn. MADE.COM biedt een uniek concept waarbij alle tussenstappen van het productieproces zijn weggehaald: de consument koopt zo direct bij de designer of fabrikant. Hierdoor wordt er flink bespaard op de productiekosten waardoor iedereen kan genieten van origineel design voor een betaalbare prijs. De MADE.COM meubelcollecties worden gemaakt in samenwerking met jong designtalent, prijswinnende ontwerpers en gerenommeerde fabrikanten. MADE.COM is in 2010 opgericht in de UK door Ning-Li en Brent Hoberman, co-founder van Lastminute.com. Samen met Ning’s oude schoolvriend Julien Callède als COO en voormalig architecte Chloé Macintosh.

 

 

www.helderadvies.com

www.made.com/nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie